5 Miles of Hell: 43-minutowy onboard z hardkorowej, offroadowej ścieżki w Utah

- Piotr Jędrzejak

Five Miles of Hell. Pięć mil piekła. Tak nazywa się jedna z najtrudniejszych motocyklowych ścieżek trialowo-endurowych w amerykańskim stanie Utah. Składa się głównie ze skał. Ale tak naprawdę nie jest to pięć mil, ale osiem mil (czyli nie 8, ale 13 kilometrów).

Ścieżka jest niezwykle popularna wśród offroadowych motocyklistów z Utah. Jej popularność bierze się między innymi z bardzo wysokiego stopnia trudności. Ludzie komentują, że zanim tam pojedziesz, należy dobrze się przygotować – być wypoczętym, mieć wodę, wyposażyć się w lokalizator GPS, bo nie ma tam zasięgu… Ale przede wszystkim należy mieć spore umiejętności, bo na szlaku można znaleźć zestawienie wszystkich najtrudniejszych technicznie przeszkód endurowych. Do tego jest niewiele ścieżek pozwalających na opuszczenie trasy.

Chłopaki zajmują się enduro, organizują wycieczki i szkolenia w ramach Gnarly Routes (na MotoRmanii oglądaliście ich już nie raz). Teraz rzucili wyzwanie, jak szybko uda ci się przejechać 5 Miles of Hell? Oni zrobili to w niecałe 43 minuty. Cole Kirkpatrick (jedzie jako pierwszy) jechał tą trasą pierwszy raz w życiu. Russell Bobbitt był tam w 2016 roku. Chłopaki obiecują, że „kto pokona ten czas, dostaje koszulkę, naklejkę i solidną piątkę! No chyba, że nazywasz się Cody Webb, wtedy się nie liczy”.

Przyznajemy, że część nagrania „przeklikaliśmy”. Za każdym razem trafialiśmy na hardkorowe przeszkody.

Motocykle chłopaków:

Russell Bobbit 2019 KTM 500 EXC-F:
Exhaust: Akrapovic slip on
Tires: Michelin StarCross 5 Medium Bib Mousse
Bar Clamp: XC Gear Mako 360
Suspension: WP AER Cone Valve Fork and Trax Shock
Suspenion Tuned by: Solid Performance
Gearing: 13/50
Protection Parts: Enduro Engineering
CDI: OEM
GoPro Mount: SoPro Mounts
Clutch: Rekluse TorqDrive
Headlight: MotoMinded
Footpegs: IMS Core Enduro
GPS: Trail Tech Voyager Pro
Lubricants: Motorex
Seat: Seat Concepts
Graphics: Bike Graphix

Cole Kirkpatrick 2019 KTM 300 XC-W TPI:
Exhaust: Akrapovic slip on
Tires: Michelin StarCross 5 Medium with Michelin Bib Mousse
Bar Clamp: XC Gear Mako 360
Suspension: WP AER Cone Valve Fork and Trax Shock
Suspenion Tuned by: Solid Performance
Gearing: 13/50
Protection Parts: Enduro Engineering
CDI: OEM
GoPro Mount: SoPro Mounts
Clutch: Rekluse TorqDrive
Headlight: MotoMinded
Footpegs: IMS Core Enduro
GPS: Trail Tech Voyager Pro
Lubricants: Motorex
Seat: Seat Concepts
Graphics: Bike Graphix
Kateg

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl