Czyżby szykowały się poważne zmiany dla RSV4? Podobno nowy model będzie gotowy już na połowę roku 2019.

Aprilia RSV4 to bez żadnej wątpliwości jeden z najlepszych superbików, jakie można zaparkować we własnym garażu. RSV4 w aktualnej odmianie ma już 10 lat, jest pierwszym superbikiem, w którym skomunikowano moduł IMU (wieloosiowy czujnik przeciążeń) z kontrolą trakcji, a także jednym z pierwszych, który posiadał przepustnicę ride-by-wire. Włosi nieustająco ją ulepszali, a RSV4 niezmiennie pozostawała w topie.

Jeżeli wierzyć plotkom, na rok 2019 szykuje się poważna modernizacja modelu. Mówi się, że tak jak ma to miejsce w przypadku Ducati, Aprilia RSV4 pojawi się w dwóch wersjach. Jedna z nich będzie posiadała – tak jak do tej pory – silnik V4 o pojemności jednego litra, przede wszystkim w celach homologacyjnych do wyścigów. Będzie to odpowiednik aktualnej, bardziej wyścigowej wersji RF.

Jednak druga odmiana (mniej wypasiona RR) otrzyma silnik powiększony do pojemności 1100 ccm. Podobnie jak aktualnie posiada naked Tuono V4. Według doniesień maksymalna moc silnika ma sięgnąć pułapu 215-220 KM na wale.

Razem z nowym silnikiem przybędzie nowa rama. Główne założenie konstrukcyjne pozostanie niezmienione i wciąż będzie to typowa rama aluminiowa, okalająca, typu twin-spar. Aby poradzić sobie z większą mocą, podniesiona zostanie sztywność ramy. Przy okazji motocykl być może schudnie o kolejne 4,5 kilograma.

Nie jest także wykluczone, że w nowym modelu Aprilia postawi duży nacisk na aerodynamikę wzorem z MotoGP.

Czy plotki okażą się prawdą? Bardzo możliwe, jeżeli tylko Aprilia pragnie pozostać na szczycie. Więcej doniesień prawdopodobnie niebawem, ponieważ nowy model podobno pojawi się już w połowie 2019 roku, a do tego będzie zgodny z normą Euro5 (od 2020).