Na kanał 650ib ( warto subskrybować – polecamy) właśnie wjechał test porównawczy z hamowni gdzie udało się dokonać pomiaru kilku kluczowych maszyn: ZX10R 2021, Hondy Fireblade, BMW S1000RR, Aprilli RSV4 1100 Factory oraz dwóch Panigale ( V4 R, Superleggera).
Testowane sprzęty są zwykłymi drogowymi maszynami zbliżonymi do wersji z salony – każda ma opisane modyfikacje, które w zasadzie sprowadzają się głównie do układów wydechowych i odpowiedniego mapowania. Naturalnie różne hamownie różnie pokazują moc maksymalną, ale jeżeli porównamy motocykle w tym samym dniu na tej samej hamowni, to oprócz orientacji co do mocy maksymalnych będziemy mieć precyzyjne dane co do różnic. Zachęcamy do zobaczenia całego materiału, a dla osób, które nie mają czasu podajemy wyniki. Ducati V4 Superleggera osiągnęła 192KM. Panigale V4 R osiągnęło 202KM ( pomimo tej samej pojemności co Superlegerra wynik jest inny ze względu na mapy i układ wydechowy Akrapovica). Aprilia RSV4 1100 Factory uzyskała również 202KM i najlepszy wynik momentu obrotowego. Niemalże identyczne wartości co do mocy oraz momentu obrotowego pokazał nowy ZX10R oraz Honda Fireblade uzyskując 177KM. W naszych oczach zwycięzcą jest BMW S1000RR, który uzyskał blisko 197KM na kole z drugim wynikiem dotyczącym maksymalnego momentu obrotowego. To w zasadzie o 20KM więcej niż japońska konkurencja i o 4KM więcej od Superleggery. Aprilia była lepsza, ale ma większą pojemność. Brawo BMW!