Bez smarowania! BMW rozwiązało problem z łańcuchem.

- MotoRmania

W sumie nie wiadomo dlaczego nikt na to wcześniej nie wpadł. Być może dlatego, że wszyscy przyzwyczailiśmy się do dbania o łańcuch i generalnie sporadyczne smarowanie nie spędzało nam snu z powiek. Ale jeżeli nie musielibyśmy tego robić w ogóle? Super.

BMW po prostu nałożyło na rolki ( teraz uwaga :):) : „tetraedrycznie amorficzny węgiel (ta-C)” czyli tak zwany diament przemysłowy. Powłoka ta charakteryzuje się niezwykłą twardością oraz odpornością i pod tym względem plasuje się pomiędzy dobrze znaną powłoką DLC (Diamond Like Carbon) a czystym diamentem. W przeciwieństwie do dotychczas stosowanych powierzchni metalowych powłoka z przemysłowego diamentu ta-C nie ściera się. Jednocześnie ten rodzaj powłoki zapewnia również drastycznie zmniejszony współczynnik tarcia.

UWAGA Reklama ? Odbierz PAKIET „1500zł Plus” dla motocyklistów na Dainese, treningi, zakupy motocyklowe rejestrując dostęp do naszych materiałów Premium z zakresu szkoleń, testów i porad. Tutaj dowiesz się wszystkiego.

Łańcuch nazywa się M Endurance i początkowo będzie dostępny dla dwóch 4-cylindrowych modeli BMW Motorrad: S 1000 RR i S 1000 XR, jako wyposażenie dodatkowe lub jako opcja bezpośrednio z fabryki.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl