Tekst: Pejser
30 lat na motocyklu z czego 20 lat robienia tego zawodowo zbudowało arsenał wiedzy, którym staramy się z Wami dzielić. W swojej tak zwanej „karierze” leżałem na deskach więcej razy niż Chuck Norris zrobił pompek. Oczywiście większość wypadków przydarzała się na torze podczas zawodów, ale całkiem sporo, szczególnie w początkowym okresie mojej jazdy miało miejsce na drodze. Wynikały wyłącznie z braku wiedzy i umiejętności. Obecnie na drodze nie miałem żadnego wypadku od wielu lat głównie dla tego, że stosuję cztery zasady pozwalające zwiększyć bezpieczeństwo nawet podczas dynamicznej jazdy. Oczywiście jest też w tym jakiś współczynnik szczęścia, ale szczęściu możemy dopomóc zapewniając sobie odpowiednie przygotowanie i bezwględnie stosując kilka prostych zasad. I nie martwcie się – to nie będą rady typu, że jak jeździcie na jednym kole, to róbcie to na odosobnionych, bezpiecznych miejscówkach. Chodzi o praktyczne wskazówki realnie zwiększające bezpieczeństwo jazdy na co dzień.
Zanim przejdziecie do filmu chciałbym podkreślić, jak ważne, szczególnie na początkowym etapie Waszej jazdy, jest odpowiednie ubranie ochronne. Przygotowując materiał podczas 30 stopniowego upału w Moto Angeles, jadąc bardzo powoli, pozwoliłem sobie na jazdę „po hiszpańsku”. Początkujący kierowcy bezwzględnie powinni być dobrze zabezpieczeni, zatem bardzo proszę, nie bierzcie przykładu z tego jak w tym materiale jestem ubrany. Kiedy zedrzecie ubranie i skórę wiele razy, i macie świadomość ryzyka, róbcie co chcecie. To część Waszej motocyklowej wolności i nic komu do tego czy jedziecie na zakupy ubrani „na zdrapkę” czy jak Rossi do wyścigu . Ale szczególnie na początku swojej przygody, koniecznie ubierajcie się dobrze (rękawice, kurtka i spodnie z ochraniaczami, motocyklowe buty za kostkę). Nabierzcie doświadczenia.
Jeżeli ten materiał Wam się spodoba to zobaczcie kilka kolejnych poniżej. Jesteśmy niezależnym portalem ponieważ nie utrzymujemy się z reklam tylko działalności treningowej w Moto Angeles. Ten rok wymusił na nas jednak konieczność szukania alternatywnych źródeł dochodu, których nie zaburzy blokada lotów do Hiszpanii. Dlatego przygotowaliśmy pakiet „1500zł Plus”, który możecie wykorzystać na szkolenia, treningi, usługi, akcesoria, ubrania Dainese, zawieszenia Bitubo, w renomowanych polskich firmach motocyklowych, w zamian za roczną subskrybcję naszych szczególnych materiałów szkoleniowych oraz testów. Tłumaczymy jak regulować zawieszenia, jak trenować, jaką mieć pozycję na motocyklu. Jeżeli te filmy Wam się spodobają, zobaczcie inne w sekcji Premium. Co tydzień powstaje kilka nowych. Odbierzcie swój Pakiet „1500zł Plus” rejestrując się szybko i prosto. Tutaj znajdziecie wszystkie szczegóły na temat subskrypcji oraz pakietu „1500zł Plus” dla Was – serdecznie Was zapraszam. Sięgnijcie po wiedzę i postawcie na niezależną publicystykę :).
W tym materiale znajdziecie więcej na temat pozycji na motocyklu w jeździe sportowej i jak nad nią pracować.
Poniżej wstęp do zrozumienia zawieszenia – w prosty sposób wyjaśniamy pierwsze kroki.
W filmie poniżej tłumaczymy na czym polega dynamiczna zmiana pozycji na motocyklu.