BMW zmienia politykę startów w WSBK – czy to oznacza wycofanie?

- Piotr Jędrzejak

Zaledwie przed chwilą, jak grom z jasnego nieba, spadła na naszą redakcję oficjalna informacja prasowa od BMW, w której można przeczytać, że Niemcy ograniczają swoje zaangażowanie w World Superbike.

Skojarzenie jest jasne – prawie identyczna sytuacja miała miejsce w przypadku wycofania się Ducati i tak jak wtedy, nie jesteśmy pewni „co i dlaczego”. W aktualnym sezonie na polach startowych widzimy fabryczny zespół BMW Motorrad, ale nie wszyscy wiedzą, że tak naprawdę dowodzi nim firma Alpha Racing. Szczegół, który nie znaczy wiele, ale warto o nim wiedzieć. Drugim znaczącym teamem na S1000RR jest BMW Motrrad Italia, czyli zespół satelicki z dość sporym wsparciem.

Od następnego roku jednak BMW rozwiązuje współpracę z Alpha Racing, a obowiązki i przywileje zespołu fabrycznego przenosi na dotychczasowy team BMW Motorrad Italia. Teraz to oni będą odpowiedzialni za rozwój podwozia i ramy, a prace nad silnikiem i elektroniką wciąż zostają w rękach inżynierów w Bawarii. To oznacza, że najprawdopodobniej dwóch kierowców straci etat. Na ogłoszenie nazwy teamu oraz nazwisk (od kierowców, przez mechaników, a na managerach kończąc) musimy jeszcze poczekać. Takie są suche fakty, BMW twierdzi, że jest zadowolone z postępów i wciąż ma zamiar rozwijać projekt MotoGP, ale jakie będą skutki takiej decyzji?

Co zmiana polityki startów w World Superbike oznacza dla zawodników obu wymienionych wcześniej zespołów (i dla Carlosa Checi, który według plotek miał jeździć w teamie Italia), dla serii WSBK, rozwoju motocykla i w końcu, co oznacza dla zaangażowania BMW w… MotoGP? Więcej szczegółów na ten temat już niedługo na stronach MotoRmanii przedstawi Wam nasz niestrudzony Mick! Jak to mówią za wielką wodą, stay tuned!

[Aktualizacja] Materiał Micka już jest na naszych stronach – zapraszamy do lektury!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl