Biesiekirski w motocyklowych mistrzostwach świata w polskim zespole

- MotoRmania

Piotr Biesiekirski zadebiutuje w grudniu w motocyklowych mistrzostwach świata FIM EWC w barwach polskiego zespołu Wójcik Racing Team. 18-latek weźmie udział w ośmiogodzinnym wyścigu na znanym z MotoGP torze Sepang w Malezji.

Informacja Prasowa

Pierwszy Polak i najmłodszy zawodnik motocyklowych mistrzostw Europy Moto2 ma przed sobą jeszcze trzy tegoroczne wyścigi w barwach ekipy Euvic Stylobike Good Racing, ale jego sezon wcale się na nich nie zakończy. Swoimi wynikami i postępami w Moto2 18-latek z Warszawy zwrócił na siebie uwagę Wójcik Racing Teamu, polskiej ekipy wystawiającej aż dwa zespoły w pełnym cyklu długodystansowych mistrzostw świata FIM EWC.

Podczas niedawnego wyścigu 24h Bol d’Or, pierwszej rundy FIM EWC sezonu 2019-2020, jedna z załóg Wójcik Racing Teamu wywalczyła historyczne, drugie miejsce, sięgając po pierwsze polskie podium w długodystansowych mistrzostwach świata. By wystartować w wyścigu Bol d’Or, który odbył się kilka dni przed jego osiemnastymi urodzinami, Biesiekirski był jednak jeszcze zbyt młody.

W Malezji młody warszawianin dosiądzie Yamahy R1 z numerem 777, startując w klasie Superstock i zmieniając się z ubiegłorocznym mistrzem Polski klasy Superbike, Markiem Szkopkiem oraz Adrianem Paskiem. Dla Biesiekirskiego będzie to pierwszy start motocyklem o pojemności tysiąca centymetrów sześciennych. Wkrótce młody Polak rozpocznie w Hiszpanii pierwsze testy Yamahy R1 w barwach Wójcik Racing Teamu.

W wyścigu w Malezji wystartują także m.in. pełnoetatowi zawodnicy MotoGP, Włoch Franco Morbidelli i Malezyjczyk Hafizh Syahrin. Zanim jednak zadebiutuje w FIM EWC, Biesiekirski wystartuje najpierw w trzech ostatnich wyścigach ME Moto2. Dwa z nich odbędą się w połowie października na torze w Albacete. Finał zaplanowano na połowę listopada w Walencji, gdzie rok temu w swoim zaledwie czwartym starcie Biesiekirski wywalczył siódme miejsce. Jego najlepszym rezultatem w tym sezonie jest jedenasta lokata w niedzielnym wyścigu w Jerez.

„Debiut w mistrzostwach świata i to jeszcze w barwach polskiego zespołu, to dla mnie prawdziwy zaszczyt – mówi Piotr Biesiekirski, który w 2016 roku sięgnął po Puchar Polski Moto3, otrzymując jednocześnie zaproszenie na testy do prestiżowej serii Red Bull MotoGP Rookies Cup, a w poprzednim sezonie wywalczył tytuł drugiego wicemistrza Hiszpanii klasy Open 600. – Cieszę się, że mogę dołączyć do Wójcik Racing Teamu, który dzięki ciężkiej i konsekwentnej pracy w bardzo szybkim tempie przebił się do ścisłej czołówki FIM EWC. Dziękuję ekipie za zaufanie oraz propozycję startu. Nigdy nie ścigałem się motocyklem o największej pojemności, dlatego na tym etapie trudno mi mówić o celach, ale biorąc pod uwagę fakt, że ekipa z numerem 777 regularnie walczy o podia w klasie Superstock, poprzeczka jest zawieszona wysoko. Dla mnie najważniejsze będzie jednak zasmakowanie wyścigów długodystansowych, w których Polska ma duże tradycje i wykonanie jak najlepszej pracy. Wśród naszych rywali jest wielu zawodników najwyższego światowego kalibru, w tym z tegorocznej stawki MotoGP, dlatego ciekaw jestem, jak poradzę sobie w starciu z nimi.”

„Mistrzostwa świata w wyścigach długodystansowych FIM Endurance World Championship są dla nas priorytetem na najbliższe lata – dodaje Grzegorz Wójcik, szef zespołu Wójcik Racing Team. – Od momentu, kiedy postanowiliśmy do rywalizacji wystawić drugi motocykl, naszym założeniem było zbudowanie polskiego składu. Międzynarodową karierę Piotra Biesiekirskiego śledziliśmy już od pewnego czasu, ale był on jeszcze za młody, by wystartować w EWC. Teraz kiedy ma skończone 18 lat, może zasilić nasze szeregi i już w grudniu będzie walczył o najwyższe miejsca w klasie Superstock.”

Więcej informacji o Piotrze Biesiekirskim na jego oficjalnym profilu pod adresem Facebook.com/PiotrBiesiekirskiOfficial oraz na nowej, oficjalnej stronie internetowej, pod adresem www.pbk74.com .

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl