Jurgen radzi: ciśnienie a zużycie opony motocyklowej na torze

- Piotr Jędrzejak

Jak dobrać odpowiednie ciśnienie? Jak poznać, że opona była zbyt gorąca lub zbyt zimna i w efekcie jak to widać po zużyciu opony?

Na te pytania odpowie Wam Jurek „Jurgen” Głodek #113, polski zawodnik supermoto. Na swoim fanpage’u Mogę Być Szybki prowadzi serię vlogów o technice motocyklowej. Wcześniej opowiadał o konfiguracji pompy i zacisku hamulcowego, później tłumaczył skąd bierze się przyczepność opony, a teraz porusza temat o ciśnienia i zużycia.

Na torze te dwa aspekty zawsze idą w parze. Zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie wpływa na ułożenie opony, co wpływa na występujące w niej tarcie, co z kolei wpływa na temperaturę gumy, a po dodaniu tych (i kilku innych czynników) otrzymujemy odpowiedź w postaci zużycia opony oraz tak zwanego „gorącego” lub „zimnego” rozdarcia gumy.

Nie otrzymacie tutaj konkretnej odpowiedzi, jaką wartością ciśnienia nabić swoją oponę. Ale poznacie wiedzę, która pomoże Wam to zrozumieć i samodzielnie określić. Jurgen, dzięki!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl