Jurgen radzi: ciśnienie a zużycie opony motocyklowej na torze
Piotr Jędrzejak
21 sierpnia 2017

Jak dobrać odpowiednie ciśnienie? Jak poznać, że opona była zbyt gorąca lub zbyt zimna i w efekcie jak to widać po zużyciu opony?

Na te pytania odpowie Wam Jurek „Jurgen” Głodek #113, polski zawodnik supermoto. Na swoim fanpage’u Mogę Być Szybki prowadzi serię vlogów o technice motocyklowej. Wcześniej opowiadał o konfiguracji pompy i zacisku hamulcowego, później tłumaczył skąd bierze się przyczepność opony, a teraz porusza temat o ciśnienia i zużycia.

Na torze te dwa aspekty zawsze idą w parze. Zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie wpływa na ułożenie opony, co wpływa na występujące w niej tarcie, co z kolei wpływa na temperaturę gumy, a po dodaniu tych (i kilku innych czynników) otrzymujemy odpowiedź w postaci zużycia opony oraz tak zwanego „gorącego” lub „zimnego” rozdarcia gumy.

Nie otrzymacie tutaj konkretnej odpowiedzi, jaką wartością ciśnienia nabić swoją oponę. Ale poznacie wiedzę, która pomoże Wam to zrozumieć i samodzielnie określić. Jurgen, dzięki!

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły