Jurgen radzi: przyczepność opony a pochylenie, mieszanka gumy, powierzchnia kontaktu…

- Piotr Jędrzejak

Jak to zrobić, aby jechać w zakręcie pełną możliwą prędkością, utrzymać przyczepność i nie zaliczyć gleby?

Nie ma takiej opcji, aby ktoś tak idealnie przedstawił odpowiedź na powyższe pytanie, aby ktoś inny tę teorię od razu idealnie zastosował. Od tego są nieustanne szkolenia. Aczkolwiek można podnieść swoje szanse poprzez zwiększanie wiedzy teoretycznej.

W tym pomaga na przykład wiedza, jaki wpływ sztywność wahacza (co zaprezentowała właśnie animacja od MotoGP). Albo jak z technicznego punktu widzenia wygląda przyczepność opony? O tym własnie chciałby opowiedzieć Wam Jurek „Jurgen” Głodek #113, polski zawodnik supermoto. Na swoim fanpage’u Mogę Być Szybki prowadzi serię vlogów o technice motocyklowej.

Jurgen odpowiada na kilka pytań, jak na przykład „czy przyczepność opony zwiększa lub zmniejsza się przy pochyleniu w zakręcie?”. Całkiem obrazowo rozrysował też, jak gospodarować gazem i złożeniem, aby utrzymać przyczepność opony. Z taką wiedzą nie pozostaje nic innego, niż tylko wjechać na tor i trenować!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl