Tortury Pit Bików kupionych za mniej niż 4000zł. Ile zniosą?
MotoRmania
25 maja 2020

Wiele osób zastanawia się nad trwałością chińskich pit bike’ów.. Mamy kilka spostrzeżeń.

Inspiracją do tego krótkiego materiału jest najnowsze video naszych ulubieńców z kanału „Bikes and Beards”. Kupili jedne z najtańszych motocrossowych pit bików dostępnych na Amazonie i poddali je różnym torturom, aby sprawdzić ile mogą znieść.

Z całym szacunkiem dla chłopaków z „Bikes and Beards” zrzucanie sprzętów przez jeden dzień z różnego rodzaju skarp, czy wrzucanie ich do wody ( na pewno efektowne) nie wiele powie nam o faktycznej wartości takiego zakupu. I tutaj możemy pomóc my.. Upalamy pit bike’i na intensywnych treningach już od 5 lat.

Nie tylko w warunkach „halowych”, ale głównie podczas flat trackowych treningów w Moto Angeles.

Nasze motocykle były używane przez setki osób, a wywrócone były 1000 razy. Możemy zaświadczyć, że w zasadzie są niezniszczalne. Silniki o pojemności 140cc, które w sposób legalny lub nie, stanowią kopię produkowanych stosunkowo niedawno japońskich jednostek wymagają tylko kontroli i zmiany oleju – ale prawda jest taka, że jeżeli tego nie zrobisz przez 2 lata to też się nic nie stanie. Tam się nic nie stanie nawet jeżeli wlejesz olej rzepakowy. Proste jak konstrukcja cepa i dzięki temu niezniszczalne. Od czasu do czasu pojawiają się problemy ze skrzynią biegów – niestety brutalne hamowanie silnikiem jakie trenujemy, aby wprowadzić maszynę w slajd daje się im czasem we znaki. Silniki do pit bików pochodzą z kilku dobrych fabryk w Chinach i o ich jakość nie ma się co martwić. To na co powinniśmy zwrócić uwagę to osprzęt. Tani pit bike będzie miał tanie śruby ( które „okręcą” się po kilku akcjach), będzie rozkręcał się przy wibracjach, będzie mieć źle ulokowany kranik paliwa ( niechcący kolanem będziesz go zamykać podczas jazdy), będzie mieć wadliwy pływak w gaźniku, który zawiesi się przy wywrotce.. Z tym wszystkim można sobie jednak radzić bez większych problemów. Jeżeli na pita wydacie nieco więcej to po prostu osprzęt będzie lepszej jakości. Jest szansa, że nikt w Polsce nie skatował większej ilości pit bików niż my. Nasza flota łącznie liczyła sobie blisko 30 maszyn przez ostatnie 5 lat. Kilka sztuk, które kupiliśmy jako pierwsze ciągle jest na chodzie :).

MotoRmania
Redaktor naczelny

to lifestylowy magazyn o tematyce motocyklowej. Ekskluzywność tego tytułu podkreśla nie tylko doskonałej jakości papier, ale przede wszystkim wyjątkowe materiały. Masz sprawę ? Skontaktuj się: