Drgania kierownicy to nic przyjemnego… Posiadacz tej R6 przekonał się o tym przy prędkości około 230 km/h! Podobno kolana bolały dość mocno i dość długo.
R6 dostała kilka ciekawych modyfikacji – wyścigowy wydech Akrapovic, Power Commander, wyścigowy filtr powietrza, usunięcie systemu cyrkulacji dodatkowego powietrza w celu dopalania mieszanki oraz sporo dodatków estetycznych. Niestety, wśród tuningu zabrakło amortyzatora skrętu. Efekt braku tego elementu widać na filmie. Podobno stało się to już trzeci raz na nowych oponach – zgadujemy, że nierówna droga też nie pomagała.
Wiecie jak zapobiec shimmy? Prawa fizyki sugerują, że trzeba zmienić prędkość (przyspieszyć) i rozluźnić uchwyt kierownicy – tak też zrobił gość na filmie i się udało. Nikt jednak nie mówi, że jest to łatwe…
Przemysław B., dzięki za podesłanie linka!