Triumph łączy siły z Williams F1: dofinansowanie na motocykl elektryczny

- Piotr Jędrzejak

Projekt „Triumph TE-1” zakrojony jest na szeroką skalę. Niewykluczone, że Brytyjczycy wejdą do czołówki w dziedzinie jednośladów elektrycznych.

Zaczyna się „Angielska Robota”, cztery brytyjskie firmy łączą siły i otrzymują rządowe dofinansowanie na stworzenie elektrycznego motocykla!

Współpraca ma potrwać 2 lata, a zaangażowane są cztery firmy i instytucje: Triumph Motorcycles; Williams Advanced Engineering; Integral Powertrain Ltd.’s e-Drive Division; oraz wydział WMG z Uniwersytetu Warwick. Grupa otrzyma także dofinansowanie rządowe pochodzące z programu Innovate UK, zaangażowane są: Departament Biznesu, Energii i Strategii Przemysłowej; oraz Biuro ds. Pojazdów Niskoemisyjnych.

Celem projektu jest rozwinięcie i wprowadzenie do sprzedaży technologii, które pozwolą napędzić motocykle nowej generacji. W dużym uproszczeniu: chodzi o stworzenie skutecznych i przystępnych motocykli elektrycznych.

Projekt, a właściwie motocykl, nad którym pracuje grupa, nazywa się Triumph TE-1. Brytyjczycy twierdzą, że ten elektryczny koncept skupi się na „dostarczeniu motocyklistom tego czego oczekują od swoich Triumphów, czyli perfekcyjnego połączenia prowadzenia, osiągów i praktyczności”.

Triumph Motorcycles pełni funkcję lidera projektu motocykla Triumph TE-1. Szanowany producent motocykli dostarczy także podwozie oraz doświadczenie inżynieryjne w produkcji motocykli.

Williams Advanced Engineering zapewni baterię lekkiej konstrukcji z możliwością jej integracji, wraz z komputerem sterującym. Doświadczenie pochodzi zaangażowania Grupy Williams w wyścigi (hybrydowych już) bolidów Formuły 1.

• Integral Powertrain Ltd.’s e-Drive Division poprowadzi rozwój oraz konstrukcję silnika elektrycznego stworzonego fabrycznie, wraz z inwerterem Si-C. Ich zadaniem będzie także zintegrowanie konstrukcji w pojedynczą obudowę silnika.

Wydział WMG Uniwersytetu Warwick pomoże w zapewnieniu komercjalizacji za sprawą modelingu i symulacji bazujących na potrzebach rynku przyszłości.

Nie jest tajemnicą, że przyszłość rynku motocyklowego, a szczególnie pojazdów służących do transportu osobistego na niedużych odcinkach, jest elektryczna. Triumph aktualnie nie ma w ofercie niczego związanego z prądem. Projekt zakrojony na tak szeroką skalę, angażujący wiele dużych podmiotów, w tym rząd i uniwersytet, ma lepsze szanse na powodzenie, niż startup ze zbiórki społecznej. Ma też sporą szansę aby uczynić Triumpha liderem w dziedzinie motocykli elektrycznych.

Czujemy, że o projekcie TE-1 jeszcze usłyszymy. Oczywiście pod warunkiem, że motocykl nie okaże się taką klapą, jak bolid Williamsa w F1 2019…

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl