Street Triple pomaga w przemyśle kosmicznym

- Piotr Jędrzejak

W Street Triplu testowane są części rakietowe. I nie chodzi tu o model Rocket III.

XCOR Aerospace, amerykańska prywata firma zajmująca się silnikami rakietowymi i w ogóle przemysłem kosmicznym, doszła do wniosku, że najlepszym sprawdzianem dla ich części, będzie zamontowanie ich w Triumphie. Żeby być pewnym, że nie rozpadną się w silniku rakietowym. Dokładniej rzecz biorąc chodzi o łożyska, które docelowo będą montowane w ich 3-cylindrowej pompie tłokowej paliwa rakietowego.

Okazało się, że 3-cylindrowy silnik 675 po niewielkich modyfikacjach jest bardzo dobrym nośnikiem, ponieważ produkuje mniej więcej tyle samo koni mechanicznych, co pompa (niezła pompa, prawda?) stosowana w statku kosmicznym Lynx. Ważnym czynnikiem jest też fakt, że taki test (czyli zakup i modyfikacja motocykla oraz zrobienie nim trochę kilometrów dookoła Roswell) jest znacznie tańszy. Z każdą przejażdżką dodaje się godziny, a nie minuty testu. Szczególnie, że 60 sekund na platformie do testowania pomp to koszt 500 dolarów.

http://youtu.be/2XB_LhfopDw

20-godzinna przejażdżka Street Triplem z kosmicznymi łożyskami XCOR, równa się 400 wylotom Lynxa. Dzięk temu, firma zaoszczędziła około pół miliona dolarów netto. Triumphowi nic się nie stało, łóżyska się sprawdziły i teraz polecą w kosmos, a ekipa XCOR ma fajną zabawę na motocyklu.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl