Salon H-D w Atenach zwycięzcą konkursu „Bitwa Królów 2016”
MotoRmania
14 czerwca 2016

• Jury wybrało zwycięski projekt podczas imprezy „Wheels & Waves” w Biarritz we Francji.
• Ateński model custom Sportster® Iron 883™ jest zainspirowany postacią Nyx – starożytnej bogini nocy.

informacja prasowa

Harley-Davidson ogłasza, że zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu „Bitwa Królów”, który otrzymał tytuł „Króla Custom 2016”, jest inspirowany starożytną boginią Nyx motocykl powstały w salonie w Atenach. Tegoroczny zwycięzca, którego autorami są Paschalis Tsalamagkas i Yannis Kourougiaouris, został wybrany przez jury ekspertów spośród dwunastu finalistów.

Ekipa z ateńskiego salonu Harley-Davidson chciała zbudować motocykl typu cafe racer zainspirowany starożytną boginią nocy – mroczną postacią obdarzoną wielką mocą i pięknem. Od tyłu pojazd przypomina węża, a od przodu panterę – oba te gatunki zwierząt preferują nocny tryb życia. Zastosowany czarny błyszczący lakier ze srebrnymi płatkami przypomina rozgwieżdżone niebo.

211 salonów z Europy oraz Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) walczyło o tytuł najlepszego Króla Custom w konkursie, który polegał na zaprojektowaniu i zbudowaniu motocykla custom na bazie modelu Sportster® Iron 883™.

Konkurs składał się z dwóch etapów. Pierwszy miał formę krajowego i regionalnego internetowego głosowania, podczas którego oddano ponad 65 000 głosów, aby wskazać „Króla Custom” na każdym z rynków, drugi zaś polegał na rywalizacji krajowych i regionalnych laureatów (na drugiej stronie tego artykułu zobaczycie listę i zdjęcia tych finalistów). „Bitwę Królów” zwieńczyło przyznanie nagrody podczas imprezy „Wheels & Waves” w Biarritz we Francji.

Wśród członków tegorocznego jury „Bitwy Królów” znaleźli się: Gary Inman, magazyn Sideburn; Thor Drake, See See Motorcycles; Fabrice Roux, magazyn Moto Heroes; David Borras, El Solitario; Jerome Alle, Southsiders Motorcycle Club oraz Michael Spaeth, Consumer Segment Lead Outreach w firmie Harley-Davidson.

Kultowa rodzina Sportster jest amerykańską ikoną motocyklizmu od 1957 roku. To jedne z najpopularniejszych motocykli Harley-Davidson poddawanych customizacji. Tak jak jego przodkowie, nowy Iron 883 stanowi idealną platformę umożliwiającą wykazanie się talentem do personalizowania motocykli.

Paschalis Tsalamagkas z ateńskiego salonu Harley-Davidson: „Gdy postanowiliśmy zbudować ten model, nie oczekiwaliśmy, że zajdziemy tak daleko. To zaszczyt otrzymać tytuł Króla Custom 2016. Chciałbym podziękować całej naszej ekipie i wszystkim, którzy pomogli nam w projekcie.”

„Z ekscytacją obserwowaliśmy, jak nasze salony podnoszą poprzeczkę w tegorocznym konkursie. Możemy z całą pewnością powiedzieć, że wielce nas zaskoczyła kreatywność konkurujących zespołów i  dbanie o każdy szczegół”, powiedział Mike Johnstone, Director of Marketing Operations w Harley-Davidson EMEA. Korzystając z sukcesu zeszłorocznej „Bitwy Królów”, otrzymaliśmy w tym roku ponad 65 000 głosów i zapewniliśmy udział w konkursie 211 salonom z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Wszystkich dwunastu finalistów reprezentowało niesłychanie wysoki poziom, lecz członkowie jury zdecydowali się wybrać model z Aten, usłyszawszy, czym był on zainspirowany, oraz z powodu ogromnej wagi, jaką członkowie ateńskiego zespołu przywiązali do detali.

Zachwyceni wracamy na festiwal „Wheels & Waves”, aby ogłosić zwycięzcę konkursu „Bitwa Królów”. Od 113 lat Harley-Davidson przoduje w dziedzinie customizacji, a wydarzenie to dało nad okazję do uwydatnienia naszego dziedzictwa na tym polu”, dodał Johnstone.

Zaprojektowany, aby inspirować ekspresję przez łatwą customizację, model Iron 883 jest jednym z najpopularniejszych modeli Harley-Davidson Sportster. Nowy Iron 883 jest wyposażony w silnik 883cc Evolution V-Twin. Czerpiąc inspiracje z konstruowanych w garażu bobberów, Iron 883 celowo ma surowe i nieregularne krawędzie oraz ucieleśnia wszystkie cechy marki Harley-Davidson – indywidualność, bunt i wolność. Motocykle Dark Custom to underground’owa, współczesna twarz marki Harley-Davidson: odarta z dodatków i charakteryzująca się konstrukcją w stylu retro. Pojazdy Dark Custom są matowe lub wykończone na czarno, mają elementy vintage i są dostępne w atrakcyjnej cenie.

Wejdź na drugą stronę, aby poznać pozostałych finalistów Bitwy Królów 2016:

MotoRmania
Redaktor naczelny

to lifestylowy magazyn o tematyce motocyklowej. Ekskluzywność tego tytułu podkreśla nie tylko doskonałej jakości papier, ale przede wszystkim wyjątkowe materiały. Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły