Trzy motocykle, trzech przyjaciół, jedna idea: spędzić dziesięć dni na Saharze, biorąc ze sobą motocykle, namioty, odzież i pojazd serwisowy przekształcony specjalnie na potrzeby rajdu. Oraz uwiecznić to wszystko na filmie.
informacja prasowa
• Terenowe motocykle H-D® 1200 Roadster zostały zaprojektowane i zbudowane przez hiszpańskie El Solitario dla Pustynnych Wilków
• Motocykle zostały zaprezentowane podczas imprezy Wheels and Waves w dniach 14-18 czerwca w Biarritz na południowym zachodzie Francji
• Motocykle powstały z myślą o udziale w dziesięciodniowej wyprawie przez Saharę
• W projekcie udział wzięły firmy Öhlins, Bark Busters, SC Projects, Kineo, ISR, Kriega i Dunlop.
Tego właśnie dokonali. Motocykle Harley-Davidson® Pustynnych Wilków, które wzięły udział w jeździe po Saharze, były prezentowane podczas imprezy Wheels and Waves odbywającej się w dniach 14-18 czerwca w pięknym mieście Biarritz na południowym zachodzie Francji. Stosownie do ich charakteru, były zamknięte w sześciometrowej wysokości wieży ze stalowych klatek…
Modelem bazowym był Harley-Davidson 1200 Roadster, a za customizację odpowiada David Borras, siła napędowa El Solitario [pol. samotny wilk], grupy konstruującej motocykle z siedzibą w Galicji na północnym zachodzie Hiszpanii.
Przekształcenie motocykla przeznaczonego głównie do jazdy po ulicach miasta, w maszynę będącą w stanie sprostać warunkom panującym na Saharze nie było prostym zadaniem. Specjalistom z El Solitario udało się to. Harley-Davidson Roadster w swojej podstawowej formie jest wyjątkowo wszechstronnym i uniwersalnym motocyklem o sportowym wyglądzie oraz uśpionym potencjale, który w pełni wykorzystali hiszpańscy konstruktorzy – właśnie dlatego model ten został wybrany do projektu Pustynne Wilki.
Niektóre zmiany były łatwe do wprowadzenia, inne zaś wymagały znacznie więcej wysiłku. Najtrudniejsza była przebudowa zawieszenia. W tej sprawie David zwrócił się bezpośrednio do Öhlins, legendarnego szwedzkiego producenta. Przekształcenie elementów przedniego widelca Roadstera było względnie łatwe, w przeciwieństwie do konieczności wymiany tylnych amortyzatorów; specjaliści z Öhlins po raz pierwszy musieli zmierzyć się z wyzwaniem, którym było pogodzenie długości suwu z masą motocykla (w środowisku terenowym). W końcu aby osiągnąć pożądany efekt zdecydowali się użyć specyfikacji dla amortyzatorów stosowanych w quadach.
Praca nad detalami motocykli jest wynikiem współpracy Bark Busters, którzy zaprojektowali osłony na ręce, i Kineo, odpowiedzialnej za produkcję 19-calowych przednich i tylnych kół ze szprychami. Koła celowo wyposażone są w bezdętkowe opony szosowe Dunlop, co zapewnia utrzymanie właściwej prędkości w głębokim piasku! SC Projects zaprojektowała i wyprodukowała matowoczarny układ wydechowy 2-w-1, ISR zapewniła spersonalizowane zaciski i tarcze hamulcowe, a Kriega dostarczyła miękkie torby na motocykl.
Konstruktorzy motocykli mawiają, że „Jeśli wygląda dobrze, jest dobrze zrobione.” I tak dokładnie jest w przypadku wykonanych specjalnie dla Pustynnych Wilków modeli Harley-Davidson 1200 Roadster. Nie pozostaje już nic do dodania…
Więcej informacji o El Solitario można znaleźć na www.elsolitariomc.com a informacje o modelu Harley-Davidson 1200 Roadster na www.harley-davidson.com