Motard V-Twin, czyli turystyczne supermoto na bazie Moto Guzzi
Piotr Jędrzejak
20 czerwca 2012

Zdjęcia szpiegowskie nie kłamały, jednak jest motocykl łączący cechy supermoto, turystyka oraz Moto Guzzi.

Na początku miesiąca do sieci wypłynęły zdjęcia szpiegowskie całkiem zastanawiającego Moto Guzzi. Rozeszła się plotka, że Włosi pracują właśnie nad takim turystycznym supermoto. Teraz już wiemy o co chodzi: motocykl jest już gotowy, ma przede wszystkim dawać radość z jazdy (również z pasażerem), wciąż ma brzydką owiewkę w stylu starych KTMów oraz… nie jest ze stajni Moto Guzzi.

Motocykl powstał na bazie modelu Griso 1200, a stworzyła go firma zajmująca się Gutkami oraz szeroko pojętym tuningiem – Ghezzi & Brian. Pamiętacie motocykl sportowy od Moto Guzzi, MGS-01. To oni uczestniczyli przy projektowaniu, a na długo zanim powstał, tworzyli własne sporty na bazie Gutków.

Motard V-Twin – bo taką błyskotliwą nazwę dostał – ma kilka takich dodatków, których Moto Guzzi nie powstydziłoby się w swoim katalogu… poza przednią owiewką oczywiście. Silnik został delikatnie podkręcony i teraz ma 115 KM i 111 Nm momentu obrotowego przy 6000 obr/min. Sprzęt waży 220 kg.

Najciekawszym rozwiązaniem w Motardzie jest zawieszenie nazwane „Dynamic Damping Action”, stworzone we współpracy z holenderską firmą Tractive Suspension. Jest to system dynamicznie dopasowujący tłumienie, pracujący w nowej technologii, znacznie różniącej się od innych nowoczesnych, elektronicznie sterowanych zawieszeń. Komputer w czasie rzeczywistym monitoruje stan drogi, elektronicznie regulując specjalny zawór odpowiedzialny za hydraulikę, czyli tłumienie widelca. W czasie 10 milisekund tłumienie może zmienić się nawet o  10 000 Newtonów, co oznacza, że kierowca nie odczuwa zmian. Cały system ma za zadanie podnieść bezpieczeństwo, komfort i oczywiście przyjemność z jazdy.

Poza tym, na pokładzie Motarda V-Twin znalazło się sporo innych, ciekawych dodatków. Są kute, aluminiowe felgi Kineo, w których mocowanie szprych rozwiązano w taki sposób, że bez problemu można stosować opony bezdętkowe, do tego zawieszenie jest oczywiście w pełni regulowane, a za wytracanie prędkości odpowiadają radialne zaciski Brembo.

Ghezzi-Brian umożliwia dostosowanie motocykla pod siebie, w co wliczają się różne dodatki lub malowania. Motard V-Twin dostępny jest także jako zestaw tuningowy – w tym przypadku wymagane jest posiadanie Moto Guzzi Griso oraz podstawowej wiedzy technicznej. Cena nie została podana…

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły