Husqvarna sprzedana – kupił ją szef KTMa, Stefan Pierer! Co to znaczy?

- Piotr Jędrzejak

Ta informacja jest już oficjalna, BMW sprzedało Husqvarnę. Co ciekawe, to wcale nie KTM ją kupił!

Plotki ze środy potwierdziły się, po kilku latach posiadania i rozwijania, BMW sprzedało markę Husqvarna. Mimo, że Huska odżyła w rękach Niemców i chyba można to nazwać sukcesem, najwyraźniej nie spełniła ich oczekiwań. Z powodu kryzysu sprzedaż motocykli offroadowych spadła, a dział drogowy Huski trzeba było rozwinąć, co oczywiście wymagało sporo wysiłku i pieniędzy. Oficjalnym powodem sprzedaży, jak podaje BMW w informacji prasowej, jest jednak zupełnie inny trend, do którego BMW się przyłącza.

Według Niemców, przyszłość jest w mobilności i e-mobilności, w wielkich aglomeracjach miejskich, w rozwiązaniach pozwalających uniknąć problemu jakim jest natężenie ruchu oraz w rozwiązaniach środowiskowych. Krótko mówiąc, BMW Motorrad chce skupić się na jednośladach ekonomicznych, elektrycznych i miejskich, oferując je w klasie premium, w kilku segmentach oraz w pojemnościach od 650 ccm. Biorąc pod uwagę te argumenty, offroadowa Husqvarna rzeczywiście może nie być strzałem w dziesiątkę.

Do zakupu Huski zgłosił się zarządzający marką KTM, Stefan Pierer, a ściślej rzecz ujmując, jego firma Pierer Industrie AG. Umowa została już podpisana i pozostała tylko (miejmy nadzieję) formalność, jaką jest sprawdzenie kontraktu i jego warunków przez organy antymonopolowe. Obie strony postanowiły, że kwestie finansowe pozostaną tajne.

Z jednej strony zarządzanie marką KTM, a z drugiej strony posiadanie Husqvarny jest dość kontrowersyjnym połączeniem, co natychmiast wzbudziło kolejne plotki o strategicznych ruchach biznesowych. Aktualnie 47% udziałów KTMa posiada indyjski producent – Bajaj. Mówi się, że Stefan Pierer zamierza odsprzedać kolejne akcje do Indii, w efekcie czego Bajaj ma posiadać pakiet kontrolny.

Te plotki z kolei generują kolejne pytania – czy Husqvarna, KTM (który jest w posiadaniu Husaberga) oraz Bajaj stworzą jednego wielkiego giganta? Czy może Pierer odłączy się od KTMa i posiadając ogromne doświadczenie rozwinie Huskę jako potężnego konkurenta marki, którą sam tworzył? Niezależnie od tego, w którą stronę pójdzie Husqvarna – offroad czy onroad? No i na koniec, co będzie z tymi modelami Huski, które napędzane są silnikami BMW?

Tak dużo pytań i tak mało odpowiedzi… Pozostaje nam tylko czekać i obserwować rozwój rynku.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl