Akcja serwisowa Öhlins: amortyzator skrętu oraz akcesoryjny i fabryczny amortyzator TTX
Piotr Jędrzejak
13 maja 2015

Amortyzatory skrętu Öhlins oraz amortyzatory tylne Öhlins TTX (sprzedawane akcesoryjnie oraz montowane fabrycznie w nowych motocyklach) zostały wadliwie wyprodukowane. To bardzo ważna informacja, jeżeli posiadacie któryś z tych produktów.

Öhlins ma właśnie problem, który można nazwać problemem na naprawdę wielką skalę. Szwedzka marka specjalizująca się w produkcji zaawansowanych zawieszeń ogłosiła właśnie trzy równoległe akcje serwisowe.

Amortyzator skrętu
Kampania serwisowa dotyczy amortyzatorów skrętu wyprodukowanych pomiędzy wrześniem 2008, a lipcem 2013. Obejma mocująca amortyzator jest wadliwa, może pęknąć i podlega wymianie. Akcja dotyczy amortyzatorów sprzedawanych akcesoryjnie do modeli Yamaha R1, R6, FZ6; Suzuki TL1000 R, GSX1300R; Honda CB600RR; Ducati Monster 1000, 748, 848, 916, 996, 998 oraz amortyzatorów uniwersalnych o numerach części od SD 000 – SD 005. Jeżeli nie jesteście pewni, czy Wasz amortyzator jest objęty akcją, możecie skontaktować się z dystrybutorem Öhlins lub zweryfikować go przez wyszukiwarkę na dedykowanej stronie za pomocą numeru serii i numeru części.

Amortyzator skrętu, numer serii i części oraz wadliwa obejma.

 

Amortyzator tylny TTX sprzedawany akcesoryjnie
Kampania dotyczy serii amortyzatorów TTX (modele TTX36, TTX GP, TTX RT oraz TTX36MkII), które sprzedawane były oddzielnie, jako część akcesoryjna. Wada polega na poluzowaniu nakrętki na tłoczysku amortyzatora, co może prowadzić do utraty tłumienia lub rozkręcenia się amortyzatora. Wada nie występuje we wszystkich egzemplarzach, jednak uwaga(!!), dopóki nie zweryfikujecie swojego TTX-a, firma Öhlins zaleca zaprzestanie jazdy motocyklem. Aby sprawdzić, czy Wasz amortyzator jest objęty akcją, możecie skontaktować się z dystrybutorem Öhlins lub zweryfikować to przez wyszukiwarkę na dedykowanej stronie.

Numery części i serii.

 

Amortyzator tylny TTX montowany fabrycznie
Ta kampania dotyczy tego samego problemu z amortyzatorami serii TTX, jednak w tym przypadku amortyzatory montowane były fabrycznie w nowych motocyklach. Öhlins informuje, że akcja dotyczy jednośladów wyprodukowanych w latach 2013-2015, jednak nie określa które to konkretnie motocykle. Dzięki informacjom zza Wielkiej Wody wiemy, że akcja dotyczy póki co modeli: Ducati 1299 Panigale, Yamaha YZF-R1M, Honda CBR1000RR SP (wyprodukowana w zakresach dat 9.12.2013 – 28.03.2014 oraz 20.10.2014 -27.02.2015), Triumph Daytona 675 R oraz Speed Triple R (wyprodukowane pomiędzy 01.01.2014-01.04.2015). Jeżeli posiadacie w swoim motocyklu fabryczny amortyzator TTX, firma Öhlins zaleca zaprzestanie jazdy ze względów bezpieczeństwa do czasu weryfikacji lub naprawy. Zweryfikować go można poprzez wyszukiwarkę na dedykowanej stronie (aktualnie nie działa dla Ducati), a następnie należy skontaktować się ze serwisem ASO odpowiednim dla swojego motocykla.

Numer serii.

 

Schemat 3D – po lewej nakrętka, po prawej tłoczysko.

 

Schemat amortyzatora Ohlins TTX
Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły