Radiowóz śmiertelnie potrąca motocyklistę. Gdzie leży granica?

- MotoRmania

Najważniejsza zasada – nie uciekaj. Ucieczka może mieć dużo groźniejsze konsekwencje niż mandat.

Problem polega na tym, że policjant powinien mieć odpowiednie umiejętności i wiedzieć jak „przewrócić” motocyklistę. To zawsze będzie nosić dużą dozę ryzyka, ale prawo należy egzekwować. Jednak na nagraniu widać, że chłopak na motocyklu po prostu został staranowany… Bez próby zrównania się i relatywnie bezpiecznego zepchnięcia z drogi.

Jak zapowiedział w rozmowie rzecznik Prokuratury Okręgowej w Olsztynie Krzysztof Stodolny, akt oskarżenia przeciwko funkcjonariuszowi policji został skierowany do olsztyńskiego sądu rejonowego.

Oba pojazdy jechały z dużą prędkością – ok. 100 km na godz. Wkrótce po tym, jak uciekający motocyklista zjechał na drogę szutrową doszło do wypadku.

W ocenie śledczych, stało się tak z uwagi na „niezachowanie przez kierującego radiowozem szczególnej ostrożności i nie utrzymywanie odstępu niezbędnego do uniknięcia zderzenia w razie hamowania lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu”.

Policyjne auto uderzyło przodem w tylne koło motocykla, przez co motocyklista stracił stabilność i upadł pod samochód. Na skutek doznanych obrażeń wewnętrznych 23-letni mężczyzna zmarł na miejscu wypadku.

Prokuratura Rejonowa w Giżycku przedstawiła kierowcy policyjnego radiowozu zarzut niedopełnienia obowiązków służbowych i spowodowania wypadku ze skutkiem śmiertelnym. Za takie przestępstwo grozi kara do ośmiu lat pozbawienia wolności.

Szczegóły postawionych zarzutów brzmią drastycznie: nie zachował szczególnej ostrożności, nie zachowując niezbędnego odstępu w wyniku czego uderzył w tylne koło motocykla Yamaha, co spowodowało upadek motocyklisty i przejechanie go prawymi kołami. Miał złamane wszystkie żebra, zmiażdżoną wątrobę, pęknięte nerki, śledzionę, złamaną miednicę i złamany kręgosłup.

Proces policjanta właśnie się rozpoczyna.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl