Prędkość nie koreluje z wielkością obrażeń- Globalna Analiza Wypadków motocyklowych 2020

- MotoRmania

Analiza globalnego badania 1578 motocyklistów z 30 krajów została właśnie opublikowana w obszernym raporcie.

 

Zrzut ekranu 2020-03-08 o 22.16.30

Kierowcy motocykli, skuterów i motorowerów, którzy uczestniczyli w kolizji w ciągu ostatnich dziesięciu lat, zostali zaproszeni do wzięcia udziału w badaniu, które dotyczyło dynamiki wypadków motocyklowych.Pochodzili z różnych przedziałów wiekowych i mieli zróżnicowane umiejętności oraz doświadczenie.

Fakt, że wszyscy autorzy raportu są motocyklistami i rozumieją specyfikę tej jazdy oraz ryzyko, na jakie narażają się kierowcy, miał zasadnicze znaczenie w analizie odpowiedzi – oznaczało, że mogli doprecyzować wnioski poprzez dodatkowe pytania o rodzaj odzieży ochronnej, a także wielu dodatkowych aspektów. Zwrócono uwagę na rolę elektronicznych systemów wspomagających kierowcę  – w szczególności na ABS.

Nieprecyzyjne wnioski wcześniejszych ankiet 

Z ustaleń ankiety wynika, że ​​ortodoksyjna analiza wypadków motocyklowych wydaje się „traktować temat w niewłaściwy sposób”. Zwykle badania wypadków motocyklowych wykazały błąd ludzki jako główną przyczynę kolizji. Inne rozważane przyczyny to brak treningu, podejmowanie niepotrzebnego ryzyka, i jazda z dużą prędkością od której uzależniano ( we wnioskach) rozległość obrażeń.

Wyniki

Jednak dowody przedstawione w tym raporcie pokazują, że korelacja między prędkością, a powagą obrażeń jest losowa.  Prędkość motocykla, który zderza się z innym pojazdem, infrastrukturą drogową, przedmiotem lub zwierzęciem, niekoniecznie określa dotkliwość obrażeń motocyklisty.

To odkrycie jest ważne, ponieważ pozwala analitykom i badaczom skoncentrować się na istotniejszych zagodnieniach, a mianowicie na mechanizmie zderzenia.  Trajektoria jeźdźca po zderzeniu i to, w co uderza, ma znacznie większe znaczenie niż prędkość  dla rozległości i rodzaju obrażeń.  Jest to dziedzina badań, która wymaga dalszej uwagi, w rzeczy samej raport zaleca dalsze badania wyciągnięte z wniosków. Jeżeli uda nam się iść w kierunku pracy nad infrastrukturą dróg ofiar będzie mniej, a liczba poważnych  obrażeń również zmaleje.

Autorami badania są: Elaine Hardy, Dimitri Margaritis, James Ouellet i Martin Winkelbauer, a pełny raport znajdziecie tutaj :

https://investigativeresearch.org/documents/Dynamics%20of%20Motorcycle%20Crashes_final.pdf

 

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl