Husqvarna wzięła na warsztat KTMa 790 Adventure R i robi z niego klasycznego enduro turystę w formie Neo-Scramblera. Ale to będzie dobre!
Brytyjska redakcja MoreBikes.co.uk przyłapała w dziczy nowy, testowy model Husqvarny. Wszystko wskazuje na to, że będzie to motocykl w charakterystycznym dla Huski neo-retro stylu, nawiązujący do scramblerów oraz podróżniczych enduro. Według Brytyjczyków będzie nazywał się 801 Classic Adventure lub 801 Scrambler. My głosujemy za tą drugą opcją.
Ze względu na tego samego właściciela, motocykle Husqvarna są technologicznie bardzo blisko KTMów. Tak samo będzie i teraz. 801 Scrambler to w zasadzie przerobiony, nowy KTM 790 Adventure R. Dlaczego tak uważamy? Poszlak jest sporo, na przykład pomarańczowe logo KTM na silniku. Spodziewajcie się więc jednostki 2-cylindrowej o osiągach około 95 KM i 88 Nm. Pozostałe podzespoły również wyglądają na mocno zbliżone, a więc na liście obecności zapewne podpiszą się radialne zaciski hamulcowe na tarczach 320 mm, zawieszenie WP z regulacją oraz koła w rozmiarze 21 i 18 cali.
Pomimo, że przyłapany motocykl jest we wczesnej fazie testów, to nadwozie jest zupełnie inne niż w KTMie, a najwięcej uwagi przykuwa okrągła lampa z gustowną owiewką. Na tym etapie ciężko stwierdzać, jak motocykl będzie wyglądał, ale biorąc pod uwagę dotychczasowe, drogowe dzieła Husqvarny, jesteśmy pewni sukcesu neo-retro-turystyczno-offroadowego 801 Scramblera. Jeżeli motocykl trafi do sprzedaży w 2020 roku, będzie dobrze. Póki co czekamy na bratniego KTMa 790 Adventure R.