Rynek cruiserów i chopperów, szczególnie w USA, jest ogromny i popularny. Wiecie kto jest na nim nieobecny? Między innymi BMW. Ale już niedługo.
Bawarczycy już od dłuższego czasu zastanawiali się, jak wpisać się do cruiserów, zastanawiano się nawet nad silnikiem W3. Całkiem niedawno zaprezentowano jednak zupełnie nowy, prototypowy silnik R18. Jest to ogromny boxer z chłodzeniem powietrzem, najprawdopodobniej o pojemności ok. 1800 ccm. BMW wybrało ciekawy sposób premiery swojej nowej jednostki. Japoński warsztat zbudował dookoła tego silnika wyjątkowy motocykl customowy „Departed”. Pamiętacie tego kolosa na 21- i 26-calowych kołach?
Teraz już wiemy, w jakim motocyklu pojawi się nowy silnik. Redakcja niemieckiego Motorrada opublikowała zdjęcia szpiegowskie nowego modelu BMW, które ustrzelone zostały w trakcie testów drogowych gdzieś na autostradzie.
Co tutaj widzimy? Oczywiście bazujemy wyłącznie na domysłach i spostrzeżeniach, ale ciężko dojść do wniosku, że przyłapany motocykl nie ma w sobie nowego silnika R18.
Motocykl będzie cruiserem turystycznym o zrelaksowanej pozycji. Nogi kierowcy będą niezbyt wyciągnięte do przodu i być może ma to związek z OGROMNYMI cylindrami boksera zajmującymi więcej miejsca niż tyłek Kim Kardashian. Jest ogromna owiewka ze średnią szybą, a wewnątrz widać zestaw analogowych zegarów, a do tego szykuje się ekran (na zbiorniku?) do obsługi szeroko pojętego infotainment. Z przodu wygląda coś, co przypomina lightbar z dodatkowymi reflektorami. Z tyłu znalazły się montowane na stałe kufry, otwierane od góry. Tylne lampy są nie tylko wbudowane w kufry, ale także zintegrowano je z kierunkowskazami. Czy gdzieś ekhm-Harley-ekhm już tego nie widzieliśmy?
Jeżeli turystyczny cruiser BMW już trafi do sprzedaży, z pewnością niebawem zadebiutują także inne jego odmiany, jak muskularny (power)cruiser z szeroką kierownicą, pełny chromów chopper, bagger, i tak dalej. Motocykl wygląda na całkiem dopracowany produkt, więc premiery można spodziewać się na wystawach pod koniec tego roku.
Pytanie tylko, czy nieposiadające cruiserowo-chopperowego dziedzictwa BMW, rzeczywiście odniesie sukces na zdominowanym i pielęgnowanym przez Harley-Davidsona rynku? W oczekiwaniu na tę odpowiedź, możecie posłuchać, jak brzmi prototypowy silnik R18 w customie z Japonii (od 1:45 dla leniwych):