YZF-R25, szumnie zapowiadana przez Indonezyjski oddział Yamahy, w końcu wypłynęła na światło dzienne.
Mimo tego, że na oficjalnej stronie IWantR25.com wciąż trwa odliczanie, dane techniczne i zdjęcia już poszły w świat. Jak wygląda nowa R25? Według nas świetnie. Trochę kopiuje styl przedniej owiewki i świateł z 1199 Panigale, a trochę z CBR600RR. A może to nowy trend w projektowaniu motocykli? Z pewnością nie mamy nic przeciwko! Poza tym, YZF-R25 wygląda dokładnie tak, jak widzieliśmy we wszystkich zapowiedziach.
Najciekawszy jest oczywiście silnik. Ma 249 cm3 pojemności, dwa cylindry ustawione w rzędzie, 8 zaworów oraz chłodzenie cieczą. Jest wykonany technologią DiASil (Die casting Aluminum-Silicon), co ma pomagać w odprowadzaniu ciepła i redukcji masy. R25 rozwija 36 KM mocy oraz 22,6 Nm momentu obrotowego, czym bije Hondę CBR250R i niebezpiecznie zbliża się do ciut większej Ninjy 300R. Masa przy tym wynosi 166 kg, czyli niewiele mniej, niż Honda i kilka kg mniej, niż Kawasaki.
Krótko mówiąc wygląda na to, że Yamaha stworzyła naprawdę świetny motocykl. Jego cena, na rynku Indonezyjskim, znajduje się pomiędzy Hondą CBR250R, a Kawasaki Ninją 250R.
Jeżeli jednak już napaliliście się na jej europejską wersję, to wygląda na to, że mamy kiepską wiadomość. Yamaha w swoim czasie opatentowała nazwy YZF-R25 i YZF-R3, co stanowiło jasną sugestię, że azjatycka 250-tka trafi do Europy jako 300-tka. Dokładnie tak, jak w przypadku innych marek. Teraz jednak dowiedzieliśmy się, że wprowadzanie tego motocykla do Europy wcale nie musi być największym priorytetem. Czy R25 rzeczywiście nie przypłynie na nasz rynek? Czym będzie opatentowana R3? Na odpowiedzi musimy jeszcze poczekać!
2014 Yamaha YZF-R25 (wersja na Indonezję):
Length x Width x Height | 2,090mm x 720mm x 1,135mm |
Seat Height | 780mm |
Weight | 166kg |
Engine Type | Liquid-cooled, four-stroke, DOHC, four-valve |
Cylinder Arrangement | Inline two-cylinder |
Total Displacement | 249cm3 |
Bore x Stroke | 60.0mm x 44.1mm |
Maximum Output | 26.5kW (36.0PS)/12,000rpm |
Maximum Torque | 22.6N・m (2.30kgf・m)/10,000rpm |
Fuel Capacity | 14L |
Fuel Delivery | Fuel Injection |
Transmission Type/Shift Method | Constant mesh 6-speed/Return type |
Tire Size (Front/Rear) | 110/70-17 / 140/70-17 |
Brake Type (Front/Rear) | Hydraulic disc/Hydraulic disc |
Suspension (Front/Rear) | Telescopic/Swingarm |