Yamaha YZF-R25 zaprezentowana – tylko na Azję?

- Piotr Jędrzejak

YZF-R25, szumnie zapowiadana przez Indonezyjski oddział Yamahy, w końcu wypłynęła na światło dzienne.

Mimo tego, że na oficjalnej stronie IWantR25.com wciąż trwa odliczanie, dane techniczne i zdjęcia już poszły w świat. Jak wygląda nowa R25? Według nas świetnie. Trochę kopiuje styl przedniej owiewki i świateł z 1199 Panigale, a trochę z CBR600RR. A może Yamaha-YZF-R25to nowy trend w projektowaniu motocykli? Z pewnością nie mamy nic przeciwko! Poza tym, YZF-R25 wygląda dokładnie tak, jak widzieliśmy we wszystkich zapowiedziach.

Najciekawszy jest oczywiście silnik. Ma 249 cm3 pojemności, dwa cylindry ustawione w rzędzie, 8 zaworów oraz chłodzenie cieczą. Jest wykonany technologią DiASil (Die casting Aluminum-Silicon), co ma pomagać w odprowadzaniu ciepła i redukcji masy. R25 rozwija 36 KM mocy oraz 22,6 Nm momentu obrotowego, czym bije Hondę CBR250R i niebezpiecznie zbliża się do ciut większej Ninjy 300R. Masa przy tym wynosi 166 kg, czyli niewiele mniej, niż Honda i kilka kg mniej, niż Kawasaki.

Krótko mówiąc wygląda na to, że Yamaha stworzyła naprawdę Yamaha-YZF-R25-Predator-Blackświetny motocykl. Jego cena, na rynku Indonezyjskim, znajduje się pomiędzy Hondą CBR250R, a Kawasaki Ninją 250R.

Jeżeli jednak już napaliliście się na jej europejską wersję, to wygląda na to, że mamy kiepską wiadomość. Yamaha w swoim czasie opatentowała nazwy YZF-R25 i YZF-R3, co stanowiło jasną sugestię, że azjatycka 250-tka trafi do Europy jako 300-tka. Dokładnie tak, jak w przypadku innych marek. Teraz jednak dowiedzieliśmy się, że wprowadzanie tego motocykla do Europy wcale nie musi być największym priorytetem. Czy R25 rzeczywiście nie przypłynie na nasz rynek? Czym będzie opatentowana R3? Na odpowiedzi musimy jeszcze poczekać!

2014 Yamaha YZF-R25 (wersja na Indonezję):

Length x Width x Height2,090mm x 720mm x 1,135mm
Seat Height780mm
Weight166kg
Engine TypeLiquid-cooled, four-stroke, DOHC, four-valve
Cylinder ArrangementInline two-cylinder
Total Displacement249cm3
Bore x Stroke60.0mm x 44.1mm
Maximum Output26.5kW (36.0PS)/12,000rpm
Maximum Torque22.6N・m (2.30kgf・m)/10,000rpm
Fuel Capacity14L
Fuel DeliveryFuel Injection
Transmission Type/Shift MethodConstant mesh 6-speed/Return type
Tire Size (Front/Rear)110/70-17 / 140/70-17
Brake Type (Front/Rear)Hydraulic disc/Hydraulic disc
Suspension (Front/Rear)Telescopic/Swingarm

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl