W tym roku przypada 20. rocznica premiery pierwszej Yamahy YZF-R1. Z tej okazji Japończycy zaprezentowali na wystawie Eicma specjalną, wyścigową wersję R1 GYTR, która limitowana będzie do 20 sztuk.
W minionym sezonie, z okazji 20. rocznicy serii YZF, trzy zespoły Yamaha Racing wzięły udział w legendarnych zawodach Suzuka 8 Hours. Prezentowany, limitowany motocykl ma malowanie podobne do tych maszyn wyścigowych, a ich specjalne owiewki odzwierciedlały wzór oryginalnego biało-czerwonego malowania modelu YZF-R1 z 1998 roku.
YZF-R1 GYTR 2019 będzie motocyklem torowym, bez homologacji drogowej. Wyposażony będzie w wyścigowe wiązki, moduły ECU i CCU oraz szybką przepustnicę. Zawieszenie to widelec Ohlins FGRT 2019 oraz amortyzator Ohlins TTX36 GP. Układ wydechowy Akrapovic Evolution 2 wykonany został z tytanu. Motocykl ma też slidery skrzyni korbowej oraz w osiach kół, produkcji Gilles Tooling. R1 GYTR ubrana będzie w karbonowe owiewki, a do klientów trafi już po testach silnika na hamowni oraz konfiguracji nadwozia – co oznacza, że od razu można wjeżdżać na tor. Ponadto każdy będzie miał dostęp do wielu części wyczynowych spoza standardowego katalogu, które dobrane i montowane będą przez partnerów zespołu Official Yamaha Racing.
Prezentowany motocykl jest prototypem. Finalny wersja wyprodukowana zostanie w liczbie 20 sztuk, a dokładną cenę i specyfikację poznamy w połowie grudnia. Na drugiej stronie artykułu znajdziecie oficjalną, pełną informację od producenta.