Po zdecydowanie zbyt długim czasie oczekiwania, w końcu jest. Tuż przed oficjalnym rozpoczęciem targów Eicma, Yamaha zorganizowała swoją własną prezentację z transmisją live. Zaprezentowano kilka motocykli, wszyscy jednak niecierpliwie czekali na Tenere 700.
Mimo, że motocykl w końcu został oficjalnie zaprezentowany, wciąż nie dowiedzieliśmy się wszystkiego. Być może najważniejszego – otóż Yamaha nie pochwaliła się masą własną motocykla. Jednak wyciek z niemieckiej strony podpowiada, że waga to 205 kg z paliwem – jest to jednak informacja nieoficjalna.
Poza tym znamy osiągi silnika, wiemy że ABS można wyłączyć, a także znamy skok zawieszenia, które jest w pełni regulowane z przodu. Tylny amortyzator posiada jedynie zewnętrzne pokrętło od napięcia wstępnego sprężyny. Cieszy offroadowy rozmiar kół, czyli 21 i 18 cali. Wciąż nie jest znana cena motocykla, ale ogłoszono, że pojawi się w salonach w drugim kwartale 2019 r.
Poniżej znajdziecie najważniejsze cechy oraz dane techniczne, a na drugiej stronie tego artykułu wklejamy pełną, oficjalną informację prasową dotyczącą Tenere 700 2019.
Najważniejsze cechy:
• 4-suwowy silnik dwucylindrowy CP2 w układzie równoległym o pojemności 689 cm3
• Moc: 72,4 KM przy 9000 obr/min
• Moment obrotowy: 68 Nm przy 6500 obr/min
• Nowa, lekka, podwójna rama kratownicowa ze stali o konstrukcji rurowej
• Wąskie, kompaktowe, ergonomiczne nadwozie oraz siedzenie
• Agresywna, wyścigowa estetyka przodu z czterema reflektorami LED i dwoma światłami pozycyjnymi LED
• Regulowane widelce 43 mm typu upside-down o długim skoku 210 mm
• Zdalnie regulowane zawieszenie tylne typu dźwigniowego o skoku 200 mm
• Kompaktowy kokpit w stylu rajdowym z cieniowaną kierownicą
• 21-calowe/18-calowe lekkie koła szprychowane z oponami typu Adventure
• Wąski zbiornik paliwa o dużej pojemności 16 litrów dla zasięgu ponad 350 km
• Kompaktowe, wielofunkcyjne wskaźniki w rajdowym stylu
• Możliwość szybkiego przełączania układu ABS
• Szyba i osłony dłoni dla dobrej ochrony kierowcy
Dane techniczne Tenere 700 2019: