400 cm3, jeden cylinder, 5 biegów i kickstarter. Już niedługo w Europejskich salonach!
Kilka miesięcy temu pisaliśmy o specjalnej wersji motocykla kultowego, Yamahy SR400. Zastanawialiśmy się wtedy, czy płynąc na fali mody retro-bike, ta maszyna ma szanse trafić na europejski rynek. Okazuje się, że Yamaha najwyraźniej zastanawiała się nad dokładnie tym samym pytaniem… I wiecie co? Odpowiedź brzmi tak!
Yamaha SR400 pojawi się w naszych salonach już w 2014 roku, a aktualnie trwają prace nad homologacją motocykla. To jednak nie wszystko – Japończycy obiecali, że na targach Eicma w listopadzie od razu pokażą wersję już po wizycie w duńskim warsztacie Wrenchmonkeys i u niemieckiego producenta części Kedo. Wersja po customizingu nazywała się będzie „Yard Built” i widzimy tutaj spore podobieństwo z zaprezentowaną rok temu, fabrycznie tuningowaną XJR1300. Cały lub podobny zestaw Yard Built dla SR400 będzie oczywiście można później kupić u dealera.
Biorąc pod uwagę fakt, że motocykle takie, jak Triumph Bonneville, Kawasaki W800 czy ostatnio Honda CB1100 mają dość silną pozycję na rynku, Yamaha SR400 (która nie tylko jest w stylu retro, ale pełni funkcję 35-letniej legendy) może przyjąć się całkiem nieźle. Szczególnie dla posiadaczy kategorii prawka A2. W Japonii 25-konna SR400 kosztuje poniżej 20 000 złotych – wiadomo, u nas ta cena będzie wyższa, ale wciąż możemy spodziewać się rozsądnej kwoty. Zainteresowani?