Samochód sportowy z silnikiem ultrasportowego motocykla? Jesteśmy zaciekawieni!
Na pewno pamiętacie głośny zakup marki Ducati przez markę Audi, który miał miejsce w 2012 roku. Z kolei Audi, jak pewnie też wiecie, jest częścią ogromnego koncernu Volkswagen, co z kolei rodziło pytanie, jakie korzyści zarówno dla motocykli i samochodów przyniesie to połączenie. Przed Wami jeden ze skutków tej symbiozy. Nazywa się Volkswagen XL Sport i został właśnie zaprezentowany na targach Paris Motor Show.
Jeżeli tak jak my, nie do końca znacie katalog Volkswagena, zacznijmy od początku. W ofercie VW znajdował się XL1, lekki i mega ekonomiczny samochód hybrydowy. Teraz ten projekt został trochę zmodyfikowany, a XL Sport stał się pełnoprawnym samochodem sportowym. Dlaczego o nim piszemy? Otóż ma jedną, bardzo ważną cechę. Pod maską Volkswagena XL Sport pracuje silnik z Ducati 1199 Superleggera!
To auto waży 890 kilogramów, silnik produkuje 200 KM i jest sprzęgnięty z 7-stopniową, półautomatyczną skrzynią biegów DSG. XL Sport rozpędza się do 100 km/h w około 5,7 sekundy, a maksymalnie osiąga 270 km/h. Nadwozie wykonane jest z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, z kabiną typu monocoque. Drzwi, jak przystało na supersamochód, otwierają się do góry.
Samochód z motocyklowym silnikiem V2 kręcącym się do 11 000 obr/min. Podoba się Wam tego typu symbioza technologii motocyklowej i samochodowej? Jak uważacie, jakie będą następne połączenia?