V-Strom 1000 w Polsce jeszcze w tym roku – zobacz film!

- MotoRmania

Nowy, litrowy V-Strom 2014 pojawi się w naszych salonach już w tym roku, a jego cena…

Jego cena nie jest jeszcze oficjalnie znana. W Wielkiej Brytanii kosztuje ok. 50 000 złotych, a więc można się spodziewać, że polska cena nie będzie wiele wyższa. Sprawdźcie, najważniejsze cechy nowego V-Stroma!

Informacja prasowa

Nowy V-Strom 1000 ABS został zaprojektowany w oparciu o najnowsze rozwiązania techniczne i technologiczne Suzuki. Jest kompaktowym i lekkim motocyklem zbudowanym z myślą o dalekich podróżach także w trudnym terenie. Napędzany dwucylindrowym widlastym silnikiem o pojemności 1037 cm3 jest gotów stawić czoła każdemu wyzwaniu.

V-Strom 1000 ABS to kolejna generacja legendarnego turystycznego motocykla, którego pierwsza seria została zaprezentowana w 2002 roku. Dwa lata później na rynek wprowadzona została wersja z silnikiem o pojemności 650 cm3. Obydwa modele od samego początku odznaczały się nadzwyczajnymi właściwościami jezdnymi w każdym terenie, dzięki czemu zjednały rzesze wiernych użytkowników na wszystkich kontynentach.

http://www.youtube.com/watch?v=8x5TceSXZz8

Inspirowana modelem DR-Z z roku 1980 oraz DR750S z roku 1988 stylistyka i ostra, podkreślająca dynamikę linia stawiają Nowego V-Stroma 1000 ABS w czołówce współczesnych motocykli turystycznych. V-Strom 1000 ABS wyposażony jest m.in. w zestaw seryjnych kufrów, regulowaną szybę czołową, światło tylne LED, dodatkowe gniazdo 12 V umieszczone w pobliżu zestawu wskaźników.

Silnik Nowego V-Stroma 1000 ABS to całkowicie przeprojektowana czterosuwowa, chłodzona cieczą jednostka o pojemności 1037 cm3 z dwoma wałkami rozrządu w każdej z głowic (DOHC). Nowy silnik rozwija moc 74 kW (100 KM) przy 8,000 obr./min. i osiąga maksymalny moment obrotowy 103 Nm przy 4,000 obr./min. Wyposażony jest w dwie świece i dwie cewki zapłonowe na każdy cylinder. Zasilanie tradycyjnie dla Suzuki oparte jest na systemie przepustnic SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve), dzięki czemu spalanie jest o 16% niższe w porównaniu do poprzedniej generacji modelu V-Strom 1000. Sterowanie silnika realizowane jest przez 32-bitowy ECM. Nowo zaprojektowany układ chłodzenia ma większą pojemność, ponadto zrezygnowano z dodatkowej chłodnicy oleju, dzięki czemu masa całego systemu zmalała o 1.5 kg. Pojedynczy tłumik (układ 2 w 1) zastąpił podwójną końcówkę układu wydechowego, dzięki czemu masa motocykla została ograniczona o kolejne 4.7 kg.

Nowy V-Strom 1000 ABS jest pierwszym seryjnym motocyklem Suzuki wyposażonym w system kontroli trakcji ułatwiający poruszanie się w różnych warunkach drogowych. Układ wykorzystuje informacje z czujników prędkości przedniego i tylnego koła, czujnika położenia przepustnicy, czujnika położenia wału oraz wybranego przełożenia skrzyni biegów. W przypadku wykrycia poślizgu tylnego koła błyskawicznie ograniczana jest moc silnika. Motocyklista może regulować poziom czułości układu (2 położenia), a także go wyłączyć.

Silnik Nowego V-Stroma 1000 ABS umieszczony jest w zupełnie nowo zaprojektowanej ramie umożliwiającej zamontowanie wąskiego siedzenia i zbiornika paliwa, które ułatwia prowadzenie jednośladu i podparcie się po zatrzymaniu motocykla. W stosunku do poprzedniej generacji V-Stroma 1000 masa ramy została zredukowana o 13%.

W pełni regulowane zawieszenie przednie o skoku 160 mm zbudowane jest z odwróconych amortyzatorów KYB o średnicy tłoczyska wynoszącej 43 mm.

Nowy V-Strom 1000 ABS wyposażony jest w radialnie montowane czterotłoczkowe zaciski Tokico monoblok współpracujące z pływającymi przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm. Elementy systemu ABS dostarczane są przez firmę Bosch i ich całkowita masa wynosi zaledwie 1050 g. Tylny jednotłoczkowy zacisk hamulcowy Nissin współpracuje z tarczą o średnicy 260 mm.

Opcjonalny system kufrów o łącznej pojemności 87 litrów (górny o pojemności 35 l oraz dwa boczne o poj. 26 l każdy) jest doskonale dopasowany do linii motocykla. Górny kufer bez problemu mieści pełnowymiarowy kask typu full-face. Dzięki specjalnemu systemowi mocowań do montażu kufrów nie są wymagane narzędzia. Szyba czołowa regulowana jest w dwóch płaszczyznach, dzięki czemu można zmieniać jej wysokość (0,15 mm i 30 mm) i kąt (trzy wartości pochylenia) bez użycia narzędzi.

Zestaw wskaźników z wyświetlaczem LCD, na którym znajdują się informacje dotyczące aktualnej prędkości, wybranego przełożenia skrzyni biegów, przebiegu, temperatury powietrza, godziny, temperatury cieczy chłodzącej, napięcia, ilości paliwa (w tym także informacje dotyczące chwilowego, średniego zużycia paliwa oraz zasięgu) oraz trybu wyboru systemu kontroli trakcji współpracuje z dużym analogowym obrotomierzem. Wskaźnik temperatury powietrza dodatkowo wyposażony jest w kontrolkę informującą o możliwym oblodzeniu nawierzchni drogi jeżeli temperatura spadnie poniżej 3°C. Pod zestawem wskaźników umieszczone jest gniazdo prądu 12V ułatwiające korzystanie np. z nawigacji GPS.

Więcej zdjęć i szczegóły techniczne znajdziecie na portalu MotoRmania.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl