Triumph Scrambler 1200 XE oraz XC 2019 już jest: dane, zdjęcia, film

- Piotr Jędrzejak

Triumph w końcu wypuścił długo zapowiadanego Scramblera 1200. Zgodnie z oczekiwaniami motocykl pojawił się w dwóch odmianach.

Scrambler 1200 wjeżdża na rynek w wersji XC (lekko bardziej szosowej) oraz XE (zorientowanej na więcej offroadu oraz posiadającej lepsze wyposażenie).

Oba motocykle napędza jednakowy silnik. Jest to potężny, rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 1200 ccm, pochodzący z rodziny Bonneville. W Scramblerach 1200 legitymuje się mocą 90 KM, ale ma też ogromny moment obrotowy o wartości 110 Nm już przy 3950 obr/min.

W departamencie hamowania również jest bez różnic. Na przedniej osi pracują dwie tarcze 320 mm oraz potężne, radialne zaciski Brembo Monobloc M50. ABS można odłączyć.

Triumph Scrambler 1200 XE 2019 (2)

Dalej zaczynają się pojawiać różnice. Podwozie jest bardzo podobne, a jednak się różni. Oba motocykle mają w pełni regulowany widelec Showa oraz regulowane, dwa amortyzatory Ohlins z tyłu, ale o zmienionym skoku zawieszenia: XC ma po 200 mm, gdy XE dysponuje 250 mm z przodu oraz z tyłu. XE ma też dłuższy rozstaw osi (1530 vs 1570 mm), kanapa jest wyżej, (840 vs 870 mm), a kąt główki ramy stał się łagodniejszy (25,8 vs 26,9 st.), XE posiada też szerszą kierownicę (840 vs 904 mm). Wszystkie te zmiany mają poprawić prowadzenie offroadowe modelu XE. Pod względem masy własnej różnica jest nieznaczna: XC – 205 kg oraz XE – 207 kg (bez płynów). Oba motocykle stoją na kołach w rozmiarach 21 oraz 17 cali.

7J9A6749_GRD_RT.psd

Triumph mocno poszedł w elektronikę. Oba motocykle mają w pełni LEDowe oświetlenie, technologię bezkluczykową, tempomat, czy wyświetlacz TFT (na szczęście nie w kształcie prostokątnego telewizora). Oba motocykle posiadają pięć trybów jazdy oraz wielostopniową kontrolę trakcji.

Model XE posiada jednak wyższe wyposażenie. Przede wszystkim ma moduł IMU, który pozwolił na zastosowanie „zakrętowego” ABSu oraz kontroli trakcji również czułej na pochylenia. Poza tym jest kolejny tryb jazdy (Off-road Pro) oraz grzane manetki i handguardy w standardzie.

TRIUMPH_DS1_2019_BA8I8346_GRD_RT.psd

W opcji pozostaje moduł Bluetooth, za pomocą którego będzie można połączyć się ze smartfonem, korzystać z nawigacji itp. Jednak bluetooth umożliwia też kolejną opcję – Scrambler 1200 jest pierwszym na świecie motocyklem z fabrycznym wsparciem kamer GoPro, które będzie można obsługiwać prosto z zegarów.

Oba motocykle dostępne będą w dwóch, różnych względem siebie zestawach kolorystycznych. Cena zostanie ogłoszona 14 grudnia.

Scrambler 1200 XC XE 2019 - dane techniczne

Triumph Scrambler 1200 XC 2019 (7)

7J9A6471_GRD_RT.psd

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl