Triumph prezentuje: Rocket 3 R oraz Rocket 3 GT na rok 2020! [zdjęcia, film, specyfikacja]

- Piotr Jędrzejak

Mamy muskularnego lub turystycznego cruisera. Oba dysponują osiągami 167 KM i 221 Nm oraz mają topowe wyposażenie.

Triumph długo zanosił się z wprowadzeniem na rynek nowego 3-cylindrowego potwora, ale jak już to zrobił, to zaprezentowano model Rocket 3 TFC w limitowanej serii 750 sztuk. Nie trzeba było mieć zdolności nadprzyrodzonych, aby przewidzieć, że pojawią się też odmiany seryjne. No i mamy je!

Brytyjczycy oficjalnie pochwalili się, że do salonów w styczniu 2020 roku wjadą dwa modele pod nazwami Rocket 3 R oraz Rocket 3 GT. Wersja R jest „muskularnym roadsterem”, podczas gdy wersja GT to „cruiser zapewniający wyluzowaną jazdę oraz szerokie możliwości podróżne”. Główne różnice pomiędzy wersjami to umiejscowienie podnóżków (centralnie / z przodu), wysokość kanapy (773 / 750 mm) oraz kształt kierownicy (wersja GT ma wyższą, węższą i mocniej wygiętą kierownicę).

2020 Triumph Rocket 3 R (11)

Styl ocienicie sami. Trzeba przyznać, że 20-ramienne felgi wyglądają widowiskowo. Warto zwrócić uwagę na sprytny projekt podnóżków pasażera – całe sety potrafią się złożyć i wkomponować się w linię motocykla. Jak przystało na Triumpha, jest wiele pięknych detali, sporo elementów z szorowanego aluminium, muskularny zbiornik z zapięciem w stylu Monza, czy podwójne typowe reflektory w technologii LED. Podoba się?

2020 Triumph Rocket 3 R (1)

Silnik to rzędowa trójka ustawiona wzdłużnie, o pojemności 2458 cm³. Generuje moc 167 KM przy 6000 obr/min, czyli trochę mniej, niż wersja TFC. Moment obrotowy to identyczne 221 Nm przy 4000 obr/min. W porównaniu do poprzedniego modelu, Brytyjczycy urwali 18 kilogramów masy z samego silnika! Za przekazanie napędu odpowiada wał ukryty w monowahaczu.

2020 Triumph Rocket 3 R (19)

W ograniczaniu zużycia tylnej opony pomoże pakiet elektroniki, jak zakrętowy ABS, kontrola trakcji czuła na złożenia, obsługiwane przez wieloosiowy czujnik IMU od Continentala. Przepustnica sterowana jest elektronicznie, a motocyklista ma do dyspozycji 4 tryby jazdy. Wszystko – łącznie z kamerą GoPro i łącznością Bluetooth – obsługiwane jest z kierownicy za pomocą wyświetlacza TFT drugiej generacji. W pakiecie jest także tempomat, grzane manetki, czy asystent ruszania pod górę, a także bezkluczykowy zapłon i oświetlenie LED. Dostępny jest także quickshifter w obie strony.

2020 Triumph Rocket 3 R (34)

Rama zupełnie nowa konstrukcja, w której silnik jest elementem nośnym. Skonstruowana jest z aluminium, jest także pusta w środku, a więc służy jako airbox. W podwoziu oszczędzono kolejne 22 kg, a więc finalnie nowy Rocket jest lżejszy o 40 kg i waży 291 kg lub 294 kg na sucho odpowiednio dla wersji R lub GT. Zbiornik mieści 18 litrów paliwa.

Triumph Rocket 3 GT 2020 (9)

Aby konkurować z najlepszymi graczami na rynku nie tylko mocą, Rocket 3 musi się dobrze prowadzić. Odpowiada za to odpowiednio dobrana geometria podwozia oraz wysokiej klasy zawieszenie marki Showa z pełną regulacją z przodu oraz z tyłu. Rocket 3 będzie także dobrze hamował za sprawą topowych zacisków Brembo Stylema na tarczach 320 mm z przodu. Z tyłu też jest solidnie – czterotłokowy zacisk Brembo M4.32 pracuje na tarczy 300 mm. Z przodu zamontowano dość szeroką oponę o rozmiarze 150/80 R17, natomiast na tylnej osi znalazło się 16-calowe koło z szeroką oponą o rozmiarze 240/50.

Triumph Rocket 3 GT 2020 (15)

Rocket 3 R oraz GT pojawi się w salonach w styczniu 2020 roku, a brytyjski MCN sugeruje, że cena może zatrzymać się na poziomie około 92 tysięcy złotych.

DANE TECHNICZNE – Triumph Rocket 3 R / GT na rok 2020:

SILNIK
RodzajRzędowy, 3-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność2458 cm³
Średnica110.2 mm
Suw85.9 mm
Stopień sprężania10.8:1
Maksymalna moc167 KM /123 kW przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy221 Nm przy 4000 obr./min
Układ zasilaniaSystem Ride-by-Wire, elektroniczny wtrysk paliwa
Układ wydechowyW systemie 3 w 1 z 3 katalizatorami
Układ napędowyShaft, bevel box
SprzęgłoWspomagane, hydrauliczne
Skrzynia biegów6-biegowa
PODWOZIE
RamaAluminiowa
WahaczJednostronny, odlewany z aluminium
Przednia opona17 x 3.5 cala, odlewane z aluminium
Tylne koło16 x 7.5 cala, odlewane z aluminium
Przednia opona150/80 R17 V
Tylna opona240/50 R16 V
Przednie zawieszenieShowa 47mm upside-down 1 1 z regulowanym tłumieniem kompresji i odbicia, skok 120 mm
Tylne zawieszenieW pełni regulowane Showa ze zbiornikiem wyrównawczym hydraulicznym wstępnym napięciem sprężyny, skok 107 mm
Przedni hamulecPodwójne tarcze 320 mm, 4-tłoczkowe zaciski M4.30 Stylema® , ABS z funkcją pokonywania zakrętów
Tylni hamulecPojedyncza tarcza 300 mm disc, 4-tłoczkowy zacisk Brembo M4.32, ABS z funkcją pokonywania zakrętów
PrzyrządyPakiet wielokolorowych wskaźników TFT z cyfrowym prędkościomierzem, komputerem pokładowym, cyfrowym obrotomierzem, wskaźnikiem zmiany biegu, wskaźnikiem paliwa, wskaźnikiem serwisum średnią temperaturą otoczenia, zegarem oraz trybami jazdy (deszcz/drogowy/sport/kierowca) – Systemem Łączności Triumph TFT oraz moduł Bluetooth stanowią dodatkowe wyposażenie.
WYMIARY ORAZ MASA
Szerokość kierownicy889 / 886 mm (wersja R / GT)
Wysokość bez lusterek1065 / 1066 mm (wersja R / GT)
Wysokość siedzenia773 / 750 mm (wersja R / GT)
Rozstaw osi1677 mm
Kąt pochylenia główki ramy27.9 º
Wyprzedzenie134.9 mm
Masa bez płynów291 / 294 kg (wersja R / GT)
Pojemność zbiornika paliwa18 L

 2020 Triumph Rocket 3 R (7)

2020 Triumph Rocket 3 R (10)

2020 Triumph Rocket 3 R (13)

2020 Triumph Rocket 3 R (25)

2020 Triumph Rocket 3 R (29)

Triumph Rocket 3 GT 2020 (1)

Triumph Rocket 3 GT 2020 (8)

Triumph Rocket 3 GT 2020 (13)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl