Tarus – lekki, poręczny i uniwersalny – motocykl 2WD do zadań specjalnych!

- Piotr Jędrzejak

Tarus wygląda trochę pokracznie. Ale gdy zobaczycie co potrafi, zakochacie się w nim bez pamięci!

Być może obiła Wam się kiedyś o uszy nazwa Rokon? Jest to mały motocykl z napędem na dwa koła, pochodzi z USA i można nim Tarus 2WD lekki i poreczny (1)wjechać niemalże wszędzie. Bardzo fajny wynalazek, ale istnieje coś lepszego. Pochodzi z Rosji, nazywa się Tarus i na pierwszy rzut oka wygląda identycznie.

Tarus napędzany jest silnikiem wyglądającym jak z kosiarki lub innej maszyny rolniczo-budowlanej. Taka jednostka jednak zupełnie wystarcza (ma ok. 5,5 KM mocy), przy tym jest wytrzymała, oszczędna (spala 1,2 litra benzyny na godzinę pracy!), no i ma sprzęgło odśrodkowe. Ze swoim stałym napędem na dwa koła Tarus może rozpędzić się do 60 Tarus 2WD lekki i poreczny (3)km/h. Jego prześwit to aż 370 mm. W opisywanej wersji ma opony niskociśnieniowe, dzięki czemu unosi się na wodzie i wjeżdża wszędzie. A teraz uwaga! Cały motocykl waży zaledwie 47-50 kg!!

To oznacza, że nawet jeżeli nie możesz czegoś przejechać (co w przypadku Tarusa jest raczej rzadkością), bierzesz motocykl pod pachę i go przenosisz! Ale to nie wszystko – w ciągu kilku minut Tarusa można rozłożyć na małe kawałki, spakować do niewielkich toreb i zmieścić w bagażniku miniaturowego samochodu! Słabo?

Istnieje też druga wersja – ma trochę większy silnik, klasyczne opony i jest cięższy. Póki co projekt Tarusa jest jeszcze w fazie dopracowywania, a jego sprzedaż odbywała się będzie na dwa sposoby – jako gotowy produkt lub schematy do samodzielnej budowy. O wszystkim możecie poczytać (po rosyjsku) na stronie Tarusa. Gotowy, opisywany Tarus ma kosztować około 3000 złotych. Chcemy go!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl