Szef Ducati: Będą tańsze modele z silnikiem V4

- Piotr Jędrzejak

Offroadowa Multistrada V4? Sportowy turystyk V4? A może Streetfighter V4?

Wraz z debiutem nowego Panigale V4, Ducati dało wyraźny sygnał: „porzucamy ideę dwucylindrowego silnika w układzie V dla topowego modelu sportowego”. Teraz szef Ducati zdradza w rozmowie z brytyjską redakcją MCN, że w planie jest zastosowanie tańszej odmiany silnika V4 o nazwie Desmosedici Stradale w kolejnych topowych motocyklach.

Claudio Domenicali, CEO Ducati, mówił dla MCN:
„Na pewno będzie więcej V-czwórek. Ten silnik jest wspaniały i tak naprawdę jest mocną platformą – jest solidny. Jest oczywiście bardzo lekki, ale skrzynia biegów, sprzęgło, czy blok silnika zostały zbudowane tak, aby były wytrzymałe. W odpowiednim czasie najlepsze motocykle z naszej oferty pójdą w tym kierunku.”

Od jakich modeli się zacznie? Oczywistą odpowiedzią wydaje się coraz bliższa premiera nowego Ducati Diavela. Jednak można było go częściowo zobaczyć na niedawnym World Ducati Week, a więc wiadomo, że będzie miał silnik V2 – a dokładniej Testastretta DVT ze zmiennymi fazami rozrządu, jak w X-Diavelu.

desmosedici stradale v4

Pozostaje więc kilka innych opcji, o których ostatnio plotkuje się coraz mocniej. Być może nowa odmiana Multistrady V4? Może duży, sportowy turystyk V4, który mógłby konkurować z BMW S1000XR? A może potężny naked Streetfighter V4, który walczyłby łeb w łeb z Aprilią Tuono V4? Włosi twierdzą, że złożenie silnika V4 to dwukrotnie więcej czasu (a więc również większy koszt), niż w przypadku V2 – dlatego nie ma co spodziewać się, że zobaczymy V-czwórki w modelach klasy średniej.

Według plotek pierwsza będzie Multistrada V4, ale nie stanie się to wcześniej, niż w roku 2020. Póki co Ducati sztywno twierdzi, że jedynym nowym zastosowaniem silnika V4, które zobaczymy jeszcze w tym roku, będzie wyścigowe Panigale V4 R o krótkim skoku tłoka oraz o pojemności poniżej 1000 ccm zgodnie z homologacją do World Superbike.

„Więcej modeli pojawi się dopiero w przyszłości, ponieważ nie chcemy po prostu wziąć silnika V4 i zastosować go w takiej formie, w jakiej jest” – mówi Claudio Domenicali. „Nowa jednostka V4 będzie bazowała na tej technologii, ale zostanie mocno dopasowana do użytku na dłuższych dystansach oraz będzie tańsza w obsłudze i to na takim kierunku rozwoju własnie się skupiamy. Zajmuje to trochę czasu, ponieważ chcemy zrobić to dobrze. Ale taki jest nasz kierunek.”

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl