Szczegóły techniczne Yamahy YZF-R1 w pigułce [wszystkie R1M sprzedane w 15 minut]
Piotr Jędrzejak
10 grudnia 2014

Specjalna edycja YZF-R1M wyprzedała się w ciągu 15 minut! A przy okazji tej ciekawostki, mamy dla Was zestawienie najważniejszych cech eRłana!

I nic dziwnego, że wszystkie R1M sprzedały się tak szybko, bo ten sprzęt jest naprawdę wypasiony! Mamy dla Was wiedzę o YZF-R1 i YZF-R1M w trzech pigułkach, podzielonych na silnik, podwozie i elektronikę. (Specyfikacja R1 i R1M jest niemalże identyczna – wersja M posiada inne opony, karbonowe owiewki i CCU w serii.) Z kolei jeszcze niżej znajdziecie informację prasową, w której Yamaha Motor Europe pisze o fenomenie szybkiej sprzedaży R1M. Po szczegółowy opis tych sprzętów oraz po sporo zdjęć zapraszamy tutaj.

Specyfikacja silnika:
– nowy silnik crossplane, 998 ccm, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-zaworowy
– nowy wał o designie crossplane gwarantujący liniowy przyrost momentu obrotowego
– moc 200 KM @ 13,500 obr/min
– moment obrotowy 112,4 Nm 11,500 obr/min
– 79 x 50,9 mm średnica x skok tłoka
– wysoki stopień kompresji 13:1
– lekkie, tytanowe korbowody tworzone metodą łamania
– lekkie kute tłoki aluminiowe typu bridge-box
– zawory o dużej średnicy i porty dolotowe o wysokiej wydajności
– popychacze zaworowe z powłoką DLC (diamond like carbon)
– 2-kierunkowe wtryski 12-punktowe
– pierścienie tłokowe o niskim naprężeniu
– tuleja tłoka z powłoką DLC
– design cylindra przesuniętego względem osi
– duży airbox o pojemności 10,5 litra
– tytanowy układ wydechowy 4-2-1 z tłumikiem końcowym z boku i nowym zaworem wydechowym
– lekkie sprzęgło wspomagające i uślizgowe
– YCC-I oraz YCC-T
– 17-litrowy zbiornik paliwa

Specyfikacja podwozia:
– od nowa zaprojektowana asymetryczna rama aluminiowa Deltabox
– waga 199 kg na mokro i 179 kg na sucho
– magnezowa rama pomocnicza tylna i aluminiowy wahacz kratownicowy
– centralny wlot powietrza w stylu YZR-M1
– wyścigowy kształt zbiornika paliwa i szerokiego siedzenia
– kanapa na wysokości 855 mm
– przedni widelec KYB o średnicy 43 mm i skoku 120 mm
– tylne zawieszenie Monocross na systemie dźwigienek
– lekkie, odlewane koła magnezowe
– ABS z systemem Yamaha Unified Brake
– dwie tarcze hamulcowe z przodu o śr. 320 mm z nowymi, 4-tłoczkowymi zaciskami monoblock
– jedna tarcza z tyłu o śr. 220 mm z zaciskiem 1-tłoczkowym
– unikalny, nowy styl przodu ze światłami pozycyjnymi LED oraz kompaktowymi reflektorami LED
– lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami

Specyfikacja elektroniki:
– 6-osiowy IMU wyczuwający ruch w 3 wymiarach
– nieustanne monitorowanie pozycji i zachowania motocykla
– pomiar kąta złożenia, prędkości slajdu i stopnia przechyłu wzdłużnego
– 32-bitowy CPU gwarantuje 125 obliczeń na sekundę
– czujnik żyroskopowy mierzący pitch, roll i yaw, czyli kąty nachylenia wzdłużnego, przechylenia bocznego i zbaczania z trasy
– czujnik przeciążenia mierzący przód/tył, lewo/prawo i góra/dół
– TCS – kontrola trakcji pracująca w zależności od kąta złożenia
– SCS – system kontrolujący slajd tylnego koła
– LIF – system kontrolujący uniesienie przodu
– LCS – kontrola startu
– QSS – quick shifter
– PWR – 4-stopniowy tryb oddawania mocy
– YRC – Yamaha Ride Control integrujący ustawienia wszystkich systemów
– nowe zegary TFT LCD z pełną gamą oferowanych informacji
– system HD zapobiegający refleksom
– podświetlenie białe lub czarne
– dwa tryby wyświetlania, drogowy lub torowy
– CCU – opcjonalny system łączący się ze smartfonem – pokazuje telemetrię i ustawienia motocykla

informacja prasowa:

Zainteresowanie motocyklami Yamaha YZF-R1 i limitowaną edycją YZF-R1M, wzbudzone po premierze tych superbike’ów, przerosło najśmielsze oczekiwania! O ile YZF-R1 będzie dostępny w salonach Yamahy po nowym roku, to YZF-R1M można było zamówić wyłącznie za pomocą internetowego systemu, w którym zainteresowani klienci rezerwowali motocykle na 14 dni. Dziś informujemy, że wszystkie rezerwacje na torową wersję R1M zostały zaakceptowane, co oznacza, że cała dostawa motocykli R1M na 2015 rok została sprzedana.

Dużą popularnością cieszy się też motocykl YZF-R1. Klientów, którzy chcieliby nabyć ten jednoślad, Yamaha Motor Polska zaprasza do składania zamówień u lokalnych dealerów. Im szybciej, tym większa szansa na zdobycie egzemplarza dla siebie! Osoby, którym nie udało się zarezerwować limitowanej edycji R1M, mogą wybrać YZF-R1 wyposażony w opcjonalny moduł kontrolny CCU (Communication Control Unit), który dostarcza dane telemetryczne i przy ich wykorzystaniu umożliwia pełną regulację systemów elektronicznych w sposób bezprzewodowy.

Szczegółowe informacje na temat terminów dostaw YZF-R1M oraz YZF-R1 dostępne u autoryzowanych Dealerów Yamaha. Lista salonów na yamaha-motor.pl.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły