Suzuki wskrzesi model Hustler – retro czy sport?

- Piotr Jędrzejak

Suzuki Hustler wróci! Nie wiemy tylko, pod jaką postacią…

Japończycy wystąpili o nadanie nazwie „Hustler” praw znaku handlowego, z intencją przeznaczenia go na nazwę modelową motocykla w niedalekiej przyszłości. Tutaj kończą się fakty, jakie wiemy o nowym sprzęcie od Suzuki – reszta to w zasadzie domysły.

Pod jaką postacią w takim razie pojawi się nowe Suzuki? Oryginalne Hustlery T20 i T250 z lat 60-70 były lekkimi motocyklami sportowymi, ale na stosowaną wtedy dwucylindrową, dwusuwową 250-tkę nie mamy co liczyć. Dobrym zamiennikiem mógłby być za to silnik z nowej Inazumy, czyli również dwucylindrowa 250-tka, ale już czterosuwowa.

Czy Suzuki planuje w takim razie wykroić swój kawałek tortu z niezwykle lukratywnego rynku, gdzie królują CBR250, Ninja 300, a do których niebawem dołączą Yamaha YZF-R250 oraz KTM 350 wzorowany na Moto3? Prawdę mówiąc, nie zdziwi nas to ani trochę. Wręcz przeciwnie, dziwi nas, że Suzuki wciąż nie ma przedstawiciela w segmencie małych sportowców. Jest jednak pewien problem – opatentowana została nazwa Hustler, a niezastosowanie się do schematu „GSX-R 250” byłoby chyba marketingową porażką…

Czym więc będzie Hustler, skoro do małego sporta ta nazwa zwyczajnie nie pasuje, a mały naked w postaci Inazumy już jest? Być może retro-bike? Moda na klasyki jest ostatnio coraz bardziej popularna, Honda wprowadziła CB1100, a Yamaha planuje rozszerzyć sprzedaż SR400. Nawet Wy niemalże jednogłośnie (91%) stwierdziliście, że sprzęty retro Wam się w mniejszym lub większym stopniu podobają!

Pod uwagę trzeba wziąć też model ST-250, który Suzuki sprzedaje tylko w Japonii, a który jest tradycyjnym singlem chłodzonym powietrzem.

Jak obstawiacie, czym będzie Suzuki Hustler?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl