Rocket 3 został oficjalnie potwierdzony, póki co w specjalnej wersji TFC.
Triumph zaprezentował właśnie swój nowy projekt pod nazwą Triumph Factory Custom. Jak sama nazwa wskazuje, są to fabrycznie modyfikowane motocykle customowe. Nowy segment w ofercie Triumpha przeznaczony jest dla motocyklistów, którzy chcą mieć sprzęt wyjątkowy, wysokiej klasy, ale bez wizyt w warsztatach, bez porzucania gwarancji oraz bez utraty wartości względem ceny salonowej.
Modele produkowane będą w limitowanej liczbie 750 sztuk na cały świat, każdy ze swoim własnym numerem, pakietem gadżetów TFC, personalizowaną księgą budowy customowej, pokrowcem TFC, a także certyfikatem podpisanym przez CEO Triumpha, Nicka Bloora.
Póki co w ramach nowej linii zaprezentowany został nowy model Thruxton TFC (pełny karbonu i najwyższego wyposażenia), ale także „koncepcyjny Rocket 3 TFC„.
Triumph z wiadomych względów nazywa Rocketa póki co wersją koncepcyjną, jednak jesteśmy przekonani, że jeżeli wersja produkcyjna będzie się różniła, to jedynie detalami.
Szczegółów technicznych oczywiście również jeszcze nie opublikowano. Jednak cytując oryginalny opis Triumpha, można spodziewać się: „super-rzadkiego, ultra-premium fabrycznego customa”, którego napędzał będzie „zupełnie nowy trzycylindrowy silnik, największa na świecie jednostka napędowa maszyn produkowanych seryjnie”. Czytamy także o „rekordowym momencie obrotowym” oraz o najwyższym „wyposażeniu klasy premium”.
Według plotek można spodziewać się silnika 2500 ccm o mocy ponad 180 KM oraz momencie obrotowym przekraczającym 230 Nm.
Triumph zapowiada, że Rocket 3 TFC będzie miał swoją premierę 1 maja – wtedy poznamy specyfikację techniczną oraz dostępność. Liczymy, że tego samego dnia dowiemy się nieco więcej na temat pozostałych wariantów Rocketa 3. Można spodziewać się wersji 1- i 2-osobowej, ale także kilku odmian modelu seryjnego: muskularnego cruisera, bobbera, czy objuczonego kuframi turystyka.
Brytyjczycy pokazują kilka zdjęć Rocketa 3 TFC, ale nie dowiadujemy się z nich niczego poza tym, czego byśmy już nie wiedzieli z poprzednich przecieków.
Więcej na oficjalnej, polskiej stronie Triumph Factory Custom.