Radary z przodu i z tyłu: patent tym razem od Kawasaki
Piotr Jędrzejak
17 kwietnia 2019

Wygląda na to, że kolejną „wielką nowością technologiczną” w motocyklach najwyższej klasy będzie system radarów i asystentów jazdy.

Swoje systemy radarów zaprezentował Continental, ponadto Ducati oraz KTM we współpracy z Boschem, a także Harley-Davidson. Patenty na ten temat wyciekły także od Hondy oraz Suzuki. Teraz do grupy dołącza Kawasaki.

Szkice patentowe jasno przedstawiają o co chodzi. Jeden radar umieszczony zostanie z przodu, drugi z tyłu, czyli dokładnie tak, jak w przypadku pozostałych producentów. Szkice dotyczą raczej sposobu zmontowania radarów, a Kawasaki już współpracuje z Boschem w dziedzinie ABSu i kontroli trakcji – dlatego wnioskować można, że system, który pojawi się u Kawasaki, pochodził będzie od Boscha. Patenty naszkicowane są na motocyklu w stylu Versysa, ale tym szczegółem nie należy się znacznie przejmować. Choć niewykluczone, że to właśnie na dużym, turystycznym enduro znajdą swoją premierę.

Zadaniem radarów będzie monitorowanie pola z przodu oraz z tyłu. Radary ostrzegą przed zagrożeniem lub przeszkodą, przy okazji współpracując z systemem awaryjnego hamowania, a także adaptacyjnym tempomatem. Kolejne sposoby na użycie radarów, to asystent martwego pola, asystent zmiany pasa, automatyczne światła drogowe (długie), a ponadto dodać można kamerę odczytującą znaki.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły