Wygląda na to, że kolejną „wielką nowością technologiczną” w motocyklach najwyższej klasy będzie system radarów i asystentów jazdy.
Swoje systemy radarów zaprezentował Continental, ponadto Ducati oraz KTM we współpracy z Boschem, a także Harley-Davidson. Patenty na ten temat wyciekły także od Hondy oraz Suzuki. Teraz do grupy dołącza Kawasaki.
Szkice patentowe jasno przedstawiają o co chodzi. Jeden radar umieszczony zostanie z przodu, drugi z tyłu, czyli dokładnie tak, jak w przypadku pozostałych producentów. Szkice dotyczą raczej sposobu zmontowania radarów, a Kawasaki już współpracuje z Boschem w dziedzinie ABSu i kontroli trakcji – dlatego wnioskować można, że system, który pojawi się u Kawasaki, pochodził będzie od Boscha. Patenty naszkicowane są na motocyklu w stylu Versysa, ale tym szczegółem nie należy się znacznie przejmować. Choć niewykluczone, że to właśnie na dużym, turystycznym enduro znajdą swoją premierę.
Zadaniem radarów będzie monitorowanie pola z przodu oraz z tyłu. Radary ostrzegą przed zagrożeniem lub przeszkodą, przy okazji współpracując z systemem awaryjnego hamowania, a także adaptacyjnym tempomatem. Kolejne sposoby na użycie radarów, to asystent martwego pola, asystent zmiany pasa, automatyczne światła drogowe (długie), a ponadto dodać można kamerę odczytującą znaki.