Plotki: Honda CBR650F, CB650F, CTX1300 i VFR800F coraz bliżej?
Piotr Jędrzejak
11 września 2013

Jak donoszą plotki z kraju Kwitnącej Wiśni, nowe Hondy są podobno już coraz bliżej!

Najpierw na japońskiej okładce miesięcznika motocyklowego pojawiły się „zdjęcia” nowych Hond CBR650F i CB650F. Nikt w to nie uwierzył, jako że były to tylko twory z Photoshopa. Teraz jednak do sieci wyciekło zdjęcie czegoś, co wygląda jak plan biznesowy w formie tabelki. A w tejże tabelce znalazło się kilka ciekawych pozycji…

Przede wszystkim są to wspomniane CBR650F oraz CB650F. Można strzelać w ciemno, że będą to bezpośredni rywale Kawasaki ER-6. Obstawiamy, że 650-tki będą odpowiednio mniejszą lub większą odmianą znanych już silników z serii NC700 lub CB500. Znając też nomenklaturę Hondy, CBR650F będzie motocyklem z owiewką, a CB650F to naked. Pytanie tylko, czy wypełnianie luki pomiędzy 500-tkami i 700-tkami jest rzeczywiście niezbędne? Może to tylko japońskie odmiany (ze względu na panujące tam prawo) znanych już motocykli?

Kolejnym ciekawym punktem na liście jest CTX1300. Nie wiecie o co chodzi? Przypomnicie sobie model CTX700, który w Eurpie zaprezentowany zostanie dopiero w tym roku. Jest to średniej wielkości cruiser, będący połączeniem linii Goldwinga z funkcjonalnością serii NC700. Sugerując się tą samą nazwą można strzelać, że Honda poszła dalej i planuje wprowadzić też większą wersję CTXa.

Ostatnią, ale dla wielu z Was pewnie najbardziej elektryzującą pozycją z listy jest VFR800F. Jego nazwa nie pozostawia żadnych złudzeń – czyżby klasyczna i jednocześnie legendarna VFR-ka miała powrócić? Tego nie wiemy, ale przypominamy, że w ofercie Hondy są aktualnie już dwa motocykle z przedrostkiem VFR – są to mniejszy Crossrunner oraz większy Crosstourer. Oba sprzęty to klasa turystyczne-adventure, więc być może VFR800F będzie wariacją na ten temat? A może rzeczywiście będzie mniejszą siostrą stricte turystycznej VFR1200F?

Zaznaczamy po raz kolejny, że wszystko co tutaj przeczytaliście, to jedynie plotki. Z drugiej strony, plotki z Japonii dotyczące tego typu tabelek, jak pokazuje historia, całkiem często się sprawdzały… Co Wy uważacie o tym wszystkim?

P.S.: Widoczne w tabelce 400-tki są japońskimi wersjami nowej serii CB500. Mają mniejszą pojemność ze względu na tamtejsze prawo jazdy.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły