Pierwsze customy na bazie Scramblera Ducati już są!

- Piotr Jędrzejak

Sprawdźcie, co profesjonalne warsztaty wykrzesały z seryjnych Scramblerów!

Po warszawskiej prezentacji Scramblera na pewno pamiętacie, dlaczego ten motocykl nazywa się Scrambler Ducati, a nie odwrotnie. Dla przypomnienia – dzieje się tak dlatego, że Włosi chcą go kreować jako markę samą w sobie, jako styl życia. Oceniając dotychczasowy szał Scrambleromanii, udało im się to całkiem nieźle. Jedną z części promocji Scramblera było też oddanie kilku egzemplarzy do kilku różnych warsztatów zajmujących się customizacją (jeżeli pomyśleliście własnie o projekcie Yamaha Yard Build, to macie prawidłowe skojarzenia), aby zaprezentować wszystkim, jaki potencjał kryje się w tym sprzęcie.

Pierwsze trzy sztuki w wersjach Full Throttl1e, Urban Enduro oraz Classic trafiły odpowiednio do warsztatów Deus Ex Machina (Mediolan), Mr. Martini (Verona) oraz Officine Mermaid (Mediolan). Polecenie Ducati było proste: rozwinąć koncepcję każdej z trzech fabrycznych wersji według swojego, unikalnego stylu. Efekty pracy całej trójki trafiły na wystawę Scramblera w trakcie Italy Bike Expo w miniony weekend. Obejrzyjcie i oceńcie je również i Wy!

Hondo Grattan na bazie Full Throttle od Deus Ex Machina (Mediolan):

DUCATI SCRAMBLER Full Throttle

Seryjny Scrambler Full Throttle

Honda Grattan Deus Ex - Ducati scrambler (1)

Honda Grattan Deus Ex - Ducati scrambler (2)

Projekt zaczął się po rozebraniu Scramblera do gołej ramy. Chłopaki skupili się na aluminiowych panelach, czyli przede wszystkim na tylnej sekcji, która wykonana jest z jednego kawałka metalu. Owiewka zintegrowana z lampą bardziej przypomina tablicę na pole startowe i rzeczywiście inspirowana jest motocyklami żużlowymi. Jak to w Deus Ex Machina, nie mogło zabraknąć asymetryczności, która tutaj objawiła się w przednim, też aluminiowym błotniku. Doszło sporo detali, jak chociażby stożkowy filtr powietrza ukryty za główką ramy. A stworzony przez nich wydech według nas powinien na stałe trafić do katalogu Scramblera!

S.C.R. – Scrambler Café Racer na bazie Urban Enduro od Mr. Martini (Verona):

DUCATI SCRAMBLER Urban Enduro

Seryjny Scrambler Urban Enduro

S C R Mr Martini - Ducati Scrambler (2)

S C R Mr Martini - Ducati Scrambler (1)

Z miejskiego zawadiaki Nicola Martini zrobił coś, co można nazwać połączeniem scramblerów i cafe racerów. Jak sam mówi, stylu café czerpał nie z Wielkiej Brytanii, ale z USA, z lat 70. Modernizacji było sporo, ale ta, której nie mogło zabraknąć, to oczywiście owiewka. Poza tym nowe są: zadupek, mocowanie kierownicy, sety z podnóżkami, czy nowe zawieszenie z tyłu. Jest też układ wydechowy, na który wszyscy czekali, a S.C.R stał się „totalnie czarny”.

Scratch na bazie Classic od Officine Mermaid (Mediolan):

DUCATI SCRAMBLER Classic

Seryjny Scrambler Classic

Scratch Officine Mermaid - Ducati scrambler (2)

Scratch Officine Mermaid - Ducati scrambler (1)

Idea była taka, aby Scrambler stał się surowy, spartański i gotowy do akcji. Nazwa Scratch (rysa, zadrapanie) nie wzięła się znikąd – zarówno metalowy zbiornik, jak i metalowe błotniki, dla niepowtarzalnego efektu były ręcznie szorowane! Na motocyklu zostało tylko to, co niezbędne – nawet wydech, który bazuje na oryginalnym, został mocno skrócony. Siedzenie i manetki są z zielonej skóry w kolorze „vintage zielony”, w stylu Westernowym. Na przód trafił rajdowy, żółty reflektor, a dodatkowo z boku znalazł się szperacz. Aby sprostać offroadowym zadaniom, koła mają teraz 21 i 18 cali, a na szprychowane felgi weszły offroadowe opony. Niestety (według nas) przy okazji odchudzania oryginalny widelec został zastąpiony „tradycyjnym”, o średnicy goleni podobnej do ołówka. Gdyby nie to, Scratch byłby świetny!

Czekamy na Wasze opinie o całej tej trójce custom-Scramblerów!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl