Pan America 1250, Custom 1250 i Streetfighter 975 na 2020: rysunki patentowe Harley-Davidson

- Piotr Jędrzejak

W połowie 2018 roku Harley-Davidson zaskoczył cały świat, prezentując pierwsze wizje swojej rewolucji w postaci motocykla adventure, modułowego cruisera oraz streetfightera. Teraz na światło dzienne wyciekają rysunki patentowe z trzema nowymi modelami.

Nowe modele napędzane będą zupełnie nowym silnikiem. Jednostka ma być chłodzona cieczą, z rozrządem DOHC, w układzie tłoków V-Twin o rozwarciu 60 stopni. Co najważniejsze, silnik produkowany będzie w kilku różnych wariantach w zakresie pojemności skokowej od 500 do 1250 ccm.

Rysunki patentowe pochodzą z Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej, ale co ciekawe, wszystkie trzy modele posiadają Saree Guard. Jest to osłona przypominająca suszarkę na bieliznę, która zamontowana jest przy tylnym kole, a stała się obowiązkowa w Indiach. Gmole te mają chronić przed wkręceniem się damskiego sari w tylne koło. A skoro motocykle w Azji i tak dorównują pakownością minivanom, Saree Guard znacząco podnosi bezpieczeństwo. Obecność tych gmoli na rysunkach patentowych oznacza, że Harley bardzo poważnie podchodzi do sprzedaży na rynku indyjskim.

Pan America 1250

Pan_America

Harley Pan America 1250 (1) 2020 Harley Pan America 1250 (2) 2020 Harley Pan America 1250 (3) 2020 Harley Pan America 1250 (4) 2020 Harley Pan America 1250 (5) 2020

Za pomocą modelu Pan America 1250, Harley wchodzi do segmentu adventure. W porównaniu do grafiki z 2018 roku, na szkicu patentowym widzimy przede wszystkim brak szprychowych felg. Ponadto można znaleźć kilka różnic, jak więcej plastików poniżej kanapy, przeprojektowany zadupek z uchwytami pod kufry, inny silnik, czy nowe osłony przy podnóżkach. Jest też płetwa-osłona łańcucha.

Custom 1250

Custom

Harley Custom 1250 (1) 2020 Harley Custom 1250 (2) 2020 Harley Custom 1250 (3) 2020 Harley Custom 1250 (4) 2020 Harley Custom 1250 (5) 2020

Custom 1250 jest najmniejszą „odskocznią” od aktualnej gamy modelowej Harleya, jednak jego najważniejszą cechą ma podobno być „modułowa” budowa umożliwiająca swobodne modyfikacje. Szkice są bliskie zaprezentowanej grafice. Widzimy rurowy wahacz, wysoko zamontowany, prosty wydech, czy LEDowy reflektor o smukłej budowie. Jest też króciutki zadupek, a uchwyt tablicy wraz z kierunkowskazami montowany jest do wahacza.

Streetfighter 975

Streetfighter

Harley Streetfighter 975 (1) 2020 Harley Streetfighter 975 (2) 2020 Harley Streetfighter 975 (3) 2020 Harley Streetfighter 975 (4) 2020 Harley Streetfighter 975 (5) 2020

Model Streetfighter 975 może także przyjąć nazwę Bronx 975, ale niezależnie od tego, budzi spore oczekiwania. W końcu to uliczny wojownik, ludzie tego chcą. Już ze szkiców można oczekiwać całkiem agresywnej pozycji. W stosunku do grafiki z 2018, widzimy lekko zmodyfikowane plastiki pod silnikiem czy inną chłodnicę oraz niższe lusterka. Ponadto pojawia się uchwyt rejestracji wraz z kierunkowskazami. Wydech pozostał silnie zaakcentowany z „uciętą pod kątem” końcówką.

Niestety wciąż nie wiemy zbyt wiele na temat nowych modeli Harley-Davidson. Według oficjalnej informacji z 2018 roku, modele Pan America, Custom i Streetfighter miały pojawić się odpowiednio w latach 2020, 2021 oraz 2020. Jednak wspólne wypłynięcie szkiców patentowych może zapowiadać również wspólny debiut.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl