Nowy Triumph Street Triple 765 R, S i RS już jest!

- Piotr Jędrzejak

Street Triple 765 dostaje więcej mocy oraz zastrzyk elektronicznych gadżetów. 

Triumph Street Triple 675 może nigdy nie był największym hitem sprzedaży, ale każdy, kto się nim przejechał, zawsze stwierdzał, że to jeden z najlepiej jeżdżących, najciekawszych i najbardziej szalonych nakedów na rynku. Teraz Triumph wprowadza gruntownie odnowiony model Street Triple 765.

Street Triple 765 zaprezentowany został wczoraj w Londynie i jeżeli macie ochotę, można obejrzeć 10-minutowy zapis z premiery:

Może się wydawać, że pojemność 765 to celowy zabieg marketingowy nawiązujący do poprzedniej pojemności 675, jednak to podobno dzieło przypadku. Trzycylindrowy silnik ma zwiększone skok i średnicę tłoka, są nowe tłoki, wał korbowy, cylindry. Dzieli tylko 10% części z silnikiem poprzedniego Streeta i waży o 1,2kg mniej, ale 50% z silnikiem Datony.

Nowy Street Triple 765 dostępny będzie w 3 odmianach, wszystkie mają ważyć 166 kg na sucho, co jest redukcją 2kg w stosunku do odchodzącego modelu. Różnice m.in. osiągi silnika:
S: 113 KM i 72 Nm
R: 118 KM i 76 Nm
RS: 123 KM i 76 Nm

Triumph Street Triple 675 RS 2017 (10)

Z zewnątrz nie zauważycie żadnej rewolucji, a to dlatego, że Triumph nie chciał zmieniać swojej grupy docelowej. Pojawiło się za to sporo nowej elektroniki. Przepustnica sterowana jest elektronicznie, co umożliwiło zastosowanie 5 różnych trybów jazdy. Nie zabrakło kontroli trakcji oraz ABSu pracującego w różnych trybach (zwykły, torowy, wyłączony – jednak nie ma tu ABSu „zakrętowego”), także quickshiftera w wersji RS (pracuje tylko do góry, bez redukcji). Wszystko obsługiwane jest za pomocą 5-calowego, kolorowego wyświetlacza TFT z regulowanym kątem nachylenia. Jest też sprzęgło uślizgowo-asystujące (wersje R i RS) oraz światło LED do jazdy dziennej (R i RS).

Triumph Street Triple 675 RS 2017 (2)

Rama mocno bazuje na aktualnym modelu i nie uważamy, żeby była to wada. Nie ma potrzeby wprowadzania radykalnych zmian w dobrym produkcie. Nowe są punkty mocowania silnika oraz zmieniono punkt mocowania wahacza celem zredukowania kompresji tyłu przy mocnym przyspieszaniu. Sam wahacz też jest zupełnie nowy – zwiększono jego sztywność wzdłużną i zredukowano sztywność boczną, co ma zapewnić większą przyczepność mechaniczną z poprawionym jej wyczuciem, jednocześnie poprawiając stabilność przy wysokich prędkościach.

Triumph Street Triple 675 S 2017 (1)

Wersja S

Triumph Street Triple 675 R 2017 (1)

Wersja R

Triumph Street Triple 675 RS 2017 (1)

Wersja RS

W zależności od wersji, Street Triple 765 ma różne zawieszenie i hamulce:

Street Triple 765 S: widelec Showa z rozdzielonymi funkcjami (SFF) oraz amortyzator Showa z regulacją napięcia wstępnego. Przednie zaciski to 2-tłoczkowy Nissin. Są tylko 2 tryby jazdy. Tylna rama pomocnicza jest czarna.

Street Triple 765 R: widelec Showa Big Piston z rozdzielonymi funkcjami (SF-BPF) z pełną regulacją, amortyzator Showa z regulacją oraz 4-tłoczkowe zaciski Brembo M4.32. Są 4 tryby jazdy. Tylna rama pomocnicza jest czerwona.

Street Triple 765 RS: widelec Showa Big Piston (BPF) z pełną regulacją, amortyzator Ohlins STX40 z pełną regulacją oraz 4-tłoczkowe zaciski Brembo M50. Jest 5 trybów jazdy. Tylna rama pomocnicza jest srebrna. Lusterka zamontowano na końcówkach kierownicy. Jest quickshifter i opony Pirelli Diablo Supercorsa SP.

Triumph Street Triple 675 RS 2017 (11)

Triumph podał już oficjalną cenę podstawowej wersji S na rynek brytyjski i jest to 8 000 funtów wliczając podatek i rejestrację, czyli ok. 40 300 złotych. Dostępność to już marzec 2017.

Rozbudowaną specyfikację techniczną znajdziecie na stronie Triumpha, a podstawowe dane topowej wersji RS poniżej:

Triumph Street Triple 675 RS 2017 (15)

Engine: 765cc Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line triple
Power: 123hp @ 11,700rpm
Torque: 76lbft @ 10,800rpm
Bore & Stroke: 78 x 53.4mm
Compression Ratio: 12.65:1
Clutch: Slip & Assist
Frame: Front – Aluminium beam twin spar, with die cast 2-piece subframe
Front suspension: Showa 41mm inverted big piston fork (BPF), adjustable preload, compression and rebound damping
Rear Suspension: Öhlins STX40 piggyback reservoir monoshock, with adjustable preload, compression and rebound damping
Front brake: Twin 310mm floating discs, Brembo M50 4-piston radial monobloc calipers
Rear Brake: Single 220mm fixed disc, Brembo single piston sliding caliper
Front tyre: 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP
Rear tyre: 180/55 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP
Seat Height: 825mm
Rake: 23.9 degrees
Trail: 100mm
Wheelbase: 1410mm
Dry weight :166kg
Fuel capacity: 17.4 litres

Triumph Street Triple 675 RS 2017 (17)

Triumph Street Triple 675 RS 2017 (16)

Triumph Street Triple 675 RS 2017 (9)

Triumph Street Triple 675 S 2017 (2)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl