Nowe Royal Enfieldy – Cafe Racer już w 2013?

- Piotr Jędrzejak

Na najbliższy sezon Royal Enfield zaprezentuje dwie „prawie nowości” oraz Cafe Racera!

Nie bez powodu określenie nowości zostało okraszone cudzysłowem – modele Bullet Sports oraz T5 to w zasadzie obecne modele z kilkoma dodatkami… Pierwszy z nich upodabnia się do sportowego Crusader Sports z roku 1959, ale bazą jest Bullet Classic Chrome. Główne zmiany to opadająca kierownica, lusterka na jej końcach, niska szyba oraz akcesoryjny wydech o charakterystycznym kształcie. Co ciekawe, Bullet Sports jest droższy od podstawowego Bullet Classic Chrome (kosztującego 5595 funtów brytyjskich) o 300£. Z kolei same dodatki charakteryzujące „nowy” model można dokupić za 353,95 funtów…

Kolejną ciekawostką jest T5. Ten „nowy” model to z kolei nawiązanie do popularnego ostatnio nurtu matowej zieleni nawiązującej do barw wojennych. Swoje propozycje w tym temacie mają przecież już Ducati, Triumph czy Moto Guzzi! Z tą różnicą, że Royal Enfield rzeczywiście bazuje na technologii z lat ’40… W porównaniu do Classic Battle Green, nowy T5 posiada zdecydowanie bardziej offroadowe opony, wzmocnioną kierownicę, płytę pod silnikiem oraz wspomniany zielony mat w trochę innym odcieniu, niż aktualny Classic Battle Green. W stosunku do niego T5 jest też o 200 GBP droższy i kosztuje 5395 £. Same dodatki można dokupić za 251 funtów. Całkiem ciekawy pomysł na „unowocześnianie” posiadanego już motocykla, prawda?

Prawdziwym hitem na rok 2013 jest jednak zupełnie nowy motocykl, dość przełomowy w ofercie Royal Enfielda – Cafe Racer! Niespełna rok temu, w styczniu na targach w Indiach zaprezentowany został model Continental GT, który najwyraźniej był prototypem aktualnego Cafe Racera. Miał też zbadać zainteresowanie sprzętem tego typu – jak widać, Royal nie porzucił planów, a wręcz przeciwnie. Cafe Racer powinien trafić zadebiutować latem roku 2013, jako model 2014. Wersja bliska produkcyjnej została zaprezentowana na niedawnych targach w Long Beach, USA i znalazła tam spore uznanie.

O ile wprowadzanie „nowych” modeli, które z nowości mają kierownicę i opony może brzmieć dość zabawnie, to trzeba przyznać, że Royal Enfieldy (nie ważne w jakiej konfiguracji) mają swój niepowtarzalny styl, a różniące je detale, jak kształt siedzenia lub osłon tylko dodają smaczku całej ideologii. Cafe Racer będzie jednak zdecydowanie wyłamywał się z szyku. O ile w Royalach zazwyczaj montowane są chłodzone powietrzem, jednocylindrowe silniki o pojemności 499 cm3, tak w nowym sprzęcie znajdzie się trochę więcej – 535 cm3. Wraz z wzrostem pojemności, będzie więcej mocy – mówi się o 36 KM, co w porównaniu do standardowych 27 KM jest niezłym wynikiem! Kolejną cechą będzie niższa o ok. 24 kg masa, oscylująca w okolicach 163 kilogramów.

Cafe Racer ma oczywiście linie typowe dla swojej kategorii, jest klasyczny, ale z nowoczesnymi dodatkami, ponieważ na pokładzie znalazły się zawieszenie Ohlins (lub Paioli – najprawdopodobniej w zależności od wersji) oraz hamulce Brembo! Nie wiadomo jednak, jaką konfigurację rzeczywiście będzie miała wersja sprzedażowa. Nie oszukujmy się jednak, w tej klasie to styl odgrywa decydują rolę, a tutaj go chyba nie brak? Cafe Racer produkowany będzie w nowoczesnej fabryce w Oragadam w Indiach, a jego cena w USA przewidywana jest na 7295 dolarów (22600 złotych). Dla porównania jest to kwota porównywalna z wyżej wspomnianymi Royalami!

Czy nowy Cafe Racer przyjmie się w ofercie klasycznych Royal Enfieldów, jak sądzicie? Według nas ma naprawdę spory potencjał!

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl