MV Agusta wprowadza sprzęgło półautomatyczne w motocyklach sportowych

- Piotr Jędrzejak

MV Agusta zaprezentowała właśnie odświeżoną wersję swojego sportowego, lekkiego turystyka, czyli Turismo Veloce 800 Lusso SCS. W tej przydługiej nazwie „Lusso” oznacza najwyższą wersję wyposażenia z elektronicznym zawieszeniem, a „SCS” to właśnie „Smart Clutch System”.

Sprzęgło półautomatyczne nie jest nowością na rynku motocyklowym, mimo że wyjątkowo popularne też raczej nie jest. Yamaha FJR1300 już od dawna ma automatyczne sprzęgło, z kolei Honda posiada swoją skrzynię dwusprzęgłową DCT, ale to co znajdziemy w MV Aguście jest systemem znanym z endurowych KTMów wyposażonych w sprzęgło Rekluse.

MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS 2018 - sprzegło polautomatyczne rekluse (3)

To dlatego, że sprzęgło półautomatyczne dla MV Agusty zostało stworzone przez i we współpracy z amerykańską firmą Rekluse. Model sprzęgła Radius CX przeznaczony będzie dla motocykli sportowych, a swój debiut zalicza w sportowo turystycznym Turismo Veloce.

Zastosowanie sprzęgła Rekluse pozostawia motocykliście wybór – może albo klasycznie ruszać i zmieniać biegi używając klamki sprzęgła, albo zupełnie o klamce zapomnieć, pozostawiając całe zarządzanie sprzęgłem elektronice. W trybie automatycznym motocykl ma być niezwykle dynamiczny, rozpędzając się od 0 do 100 km/h w czasie 3,15 sek. Sprzęgło współpracuje z pozostałymi systemami, jak kontrola trakcji. W połączeniu z quick- i down-shifterem, jazda Turismo Veloce 800 Lusso SCS ma być kwintesencją luksusu bez poświęcania dynamiki jazdy.

Aktualnie za wersję z systemem sprzęgła SCS należy dopłacić 700 euro. Jeździliście kiedyś z połautomatycznym sprzęgłem? Podoba Wam się takie rozwiązanie?

MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS 2018 - sprzegło polautomatyczne rekluse (2)

MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS 2018 - sprzegło polautomatyczne rekluse (4)

MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS 2018 - sprzegło polautomatyczne rekluse (5)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl