Lekki Super Sport od Hondy: 2 cylindry i 14000 na obrotomierzu
Piotr Jędrzejak
29 października 2015

Gdy miesiąc temu Honda rzuciła pierwsze światło na swój nowy koncept „Light Weight Super Sports”, w internecie zawrzało. Każdy, łącznie z Wami, zakochał się w wizji nowej CBR250RR – i to nawet pomimo tego, że nie wiedzieliśmy wtedy jeszcze zupełnie nic. 

Teraz na targach Tokyo Motor Show potwierdziło się kilka plotek. Oficjalnie Honda dorzuciła tylko kilka szkiców motocykla oraz krótki tekst: „Jego długi nos i przyczajona pozycja generują aurę prędkości. Mocne, masywne powierzchnie i ostre krawędzie podkreślają jego agresywny styl. Dbałość o szczegóły w kluczowych komponentach zapewnia konceptowi „Light Weight Super Sports” jakość przewyższającą jego klasę, wskazując jednocześnie kierunek projektowania kolejnej generacji lekkich modeli supersportowych od Hondy.”

Krótko mówiąc Honda zapowiada, że będzie szła po bandzie. Na szczęście na miejscu była ekipa z TMCblog.com, która dostrzegła kilka ważnych detali. Potwierdziły się przypuszczenia, że silnik to dwa cylindry w rzędzie… Ale na pewno będzie się działo, bo czerwone pole obrotomierza zaczyna się dopiero na poziomie 14 000 obr/min!

Do tego widoczna jest ikon „Std”, co może wskazywać na kilka różnych map sterowania silnikiem. TCMblog zaznacza, że clipony zamontowane są w sportowym stylu. Przednie zawieszenie jest odwrócone (USD), ale nie wiadomo, jakiej marki. Tylny amortyzator to z kolei Ohlins.

Czy na Eicmie dowiemy się czegoś więcej? Mamy nadzieję.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły