Lekki Super Sport od Hondy: 2 cylindry i 14000 na obrotomierzu

- Piotr Jędrzejak

Gdy miesiąc temu Honda rzuciła pierwsze światło na swój nowy koncept „Light Weight Super Sports”, w internecie zawrzało. Każdy, łącznie z Wami, zakochał się w wizji nowej CBR250RR – i to nawet pomimo tego, że nie wiedzieliśmy wtedy jeszcze zupełnie nic. 

Teraz na targach Tokyo Motor Show potwierdziło się kilka plotek. Oficjalnie Honda dorzuciła tylko kilka szkiców motocykla oraz krótki tekst: „Jego długi nos i przyczajona pozycja generują aurę prędkości. Mocne, masywne powierzchnie i ostre krawędzie podkreślają jego agresywny styl. Dbałość o szczegóły w kluczowych komponentach zapewnia konceptowi „Light Weight Super Sports” jakość przewyższającą jego klasę, wskazując jednocześnie kierunek projektowania kolejnej generacji lekkich modeli supersportowych od Hondy.”

Honda CBR250RR Light Weight Super Sport Concept (5)

Honda CBR250RR Light Weight Super Sport Concept (6)

Krótko mówiąc Honda zapowiada, że będzie szła po bandzie. Na szczęście na miejscu była ekipa z TMCblog.com, która dostrzegła kilka ważnych detali. Potwierdziły się przypuszczenia, że silnik to dwa cylindry w rzędzie… Ale na pewno będzie się działo, bo czerwone pole obrotomierza zaczyna się dopiero na poziomie 14 000 obr/min!

Honda CBR250RR Light Weight Super Sport Concept (1)

Honda CBR250RR Light Weight Super Sport Concept (3)

Do tego widoczna jest ikon „Std”, co może wskazywać na kilka różnych map sterowania silnikiem. TCMblog zaznacza, że clipony zamontowane są w sportowym stylu. Przednie zawieszenie jest odwrócone (USD), ale nie wiadomo, jakiej marki. Tylny amortyzator to z kolei Ohlins.

Czy na Eicmie dowiemy się czegoś więcej? Mamy nadzieję.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl