Kawasaki Z800 2013 – szczegóły, film i 65 zdjęć!
Piotr Jędrzejak
2 października 2012

Mamy dużo zdjęć, film i już znamy osiągi!

Jak być może wiecie, ruszyły dziś targi motocyklowe Intermot w Kolonii. Kawasaki pochwaliło się swoim Z800, pokazując go oczywiście w pełnej krasie, ale niekoniecznie ujawniając wszystkie szczegóły…

Z800 jest następcą Z750, a sama linia Z-ów istnieje już od 40 lat. Kolejne konkrety, które można znaleźć w oficjalnej informacji, to zwiększona pojemność silnika i ulepszone podwozie, co w efekcie innych konkurentów w tej klasie wagi średniej stawiać ma raczej w bladym świetle.

Cechy kluczowe:

Lepsze osiągi!
– większa średnica cylindra zwiększa pojemność z 748 do 806 cm3
– duży moment obrotowy już z niskich obrotó
– wybuchowa moc na wysokich obrotach rzędowej czwórki
– gładkie oddawanie mocy
– Z800C/D: zmniejszona moc do 70 kW aby sprostać ograniczeniom praw jazdy w Europie

Lepsze podwozie
– podkreślony sportowy potencjał, charakter przyjazny kierowcy, podniesione osiągi zawieszenia i przedniego hamulca oraz delikatniejsza ergonomia i czerpiące z tego wszystkiego osiągi podwozia

Wyzwolony design
–  „dziki” design: nowa przednia owiewka jest kluczowym elementem agresywnej stylistyki Z800, dając mu ostrzejszy i jaskrawszy wygląd. Boczne plastiki i pług zadają się trzymać silnik w ryzach. Efekt sprawia wrażenie warczącej bestii trzymającej zdobycz w swojej paszczy.

Nowoczesne instrumenty
– nowy design panelu zegarów dopełnia zaawansowaną stylistykę motocykla, a zawiera w sobie wielofunkcjonalne ekrany LCD i obrotomierz stylizowany na wskaźnik wysokości.

Jak można znaleźć nie w oficjalnej informacji prasowej, ale gdzieś w danych technicznych na stronie Kawasaki, nowy Z800 będzie miał moc maksymalną 113 KM oraz 83 Nm momentu obrotowego. Cały zestaw ma ważyć 229 kg wliczając wszelkie płyny. Za hamowanie odpowiedzialne będą dwie pół-pływające tarcze o śr. 310 mm, w które wgryzą się 4-tłoczkowe zaciski. Średnica goleni przedniego zawieszenia to 41 mm i ustawić tam można tłumienie odbicia oraz napięcie wstępne. Z tyłu znalazł się amortyzator gazowy z takimi samymi możliwościami ustawień.

Dane techniczne:

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły