Indian FTR1200 2019 potwierdzony – szkice, zdjęcie szpiegowskie, oficjalny teaser

- Piotr Jędrzejak

„Street tracker” od Indiana nabrał konkretnych kształtów, a premiera już za tydzień!

Indian w swojej ofercie posiadał wyścigowego, flat-trackowego FTR750, który nie nadawał się do użytku codziennego. Pod koniec 2017 r. pojawił się koncepcyjny FTR 1200 i świat oszalał. Indian poszedł za ciosem i zapowiedział, że powstanie model produkcyjny.

No i jest! Indian potwierdził właśnie w swoim oficjalnym teaserze, że premiera odbędzie się na wystawie Intermot w Kolonii już za tydzień. To oznacza – na szczęście – że motocykl zdecydowanie nie będzie ograniczony jedynie do rynku amerykańskiego. Zobaczcie klip, w którym mistrz Jared Mees upala 750-tkę, a później słychać kręconego FTR1200.

Jak sami widzicie, zbyt wiele szczegółów tutaj nie ma. Na szczęście są inne źródła. Po pierwsze redakcja MotorbikeWriter.com weszła w posiadanie zdjęcia szpiegowskiego, przedstawiającego już gotowy model FTR1200:

Zdjęcie szpiegowskie gotowego motocykla.

Zdjęcie szpiegowskie gotowego motocykla.

Po drugie na stronie amerykańskiego urzędu patentowego pojawiły się dość szczegółowe szkice nowego motocykla. Możemy z nich wywnioskować całkiem sporo – podniecenie w związku z FTR1200 rośnie!

Nowy motocykl będzie prawdopodobnie miał silnik pochodzący z modelu Scout, gdzie ten ma 1133 ccm, 100 KM oraz 98 Nm. Zawiedzeni nie będziemy, ale może Indian zaskoczy czymś więcej. Widzimy zupełnie nową ramę kratownicową, w której silnik jest elementem nośnym. Tylny wahacz to również konstrukcja rurowa, zupełnie jak w modelu koncepcyjnym. Zawieszenie wygląda na adekwatne do oczekiwań – z przodu widać gruby widelec USD, a z tyłu pracuje ustawiony w offsecie amortyzator mocowany do wahacza.

Koła mają najwyraźniej po 19 i 18 cali, a pozycja zdaje się wyprostowana, ale agresywna. Na pokładzie jest spory ekran TFT, zbiornik trafił pod kanapę, a hamulce to podwójne, radialnie montowane zaciski z przodu. Tylko dlaczego akumulator wisi przed silnikiem?

Przeanalizujcie rysunki patentowe, a my tymczasem niecierpliwie czekamy na premierę i pierwsze testy ulicznego bandziora w stylu flat track.

Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (1) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (2) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (3) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (4) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (5) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (6) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (7) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (8) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (9) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (10) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (11) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (12) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (13) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (14) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (15) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (16) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (17) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (18) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (19) Indian FTR1200 2019 - rysunki patentowe (20)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl