Ostatnią z nowości Ducati na tragach Eicma była nowa seria Hyper w postaci: Hypermotard 939, Hypermotard 939 SP i Hyperstrada 939. Na scenę wjechali nimi zawodnicy MotoGP z fabrycznego zespołu Ducati, Andrea Dovizioso oraz Andrea Iannone.
Nowe Hypermotardy przede wszystkim mają nowy silnik. Jest to kolejna ewolucja jednostki Testastretta 11°, tym razem o pojemności 937 ccm, zamiast 821 ccm. Odbyło się to dzięki zwiększeniu średnicy tłoka z 88 do 94 mm. Jest też nowy wał korbowy, tłoki, cylindry oraz głowica. Kompresja zwiększyła się do 13,1:1 oraz jest nowy układ wydechowy. Jednostka spełnia normy Euro 4, a interwały między serwisami wynoszą aż 30000 km. Moc wzrosła o 3 KM do poziomu 113 Km przy 9000 obr/min. Moment obrotowy wzrósł o blisko 9 Nm do poziomu 97,9 Nm przy 7500 obr/min.
https://www.youtube.com/watch?v=LGnLN394aFg
Najważniejsze cechy nowych Hypermotardów:
Hypermotard 939:
– silnik Ducati Testastretta 11°, 937 ccm, 113 KM, 97,9 Nm
– spełnia Euro 4
– chłodnica oleju
– zegary LCD ze wskaźnikiem biegu
– hand-guardy ze zintegrowanymi kierunkowskazami LED
– nowy tłumik
– Ducati Safety Pack (ABS Bosch, kontrola trakcji DTC)
– tryby jazdy (Sport | Touring | Urban)
– opony Pirelli Diablo Rosso II
– zaciski Brembo M50 ze zwykłą (osiową) pompą hamulcową
– kanapa na wysokości 870 mm
– przedni widelec Kayaba USD 43 mm
– tylny amortyzator Sachs z regulacją tłumienia odbicia i naprężenia wstępnego
– waga na sucho/mokro: 181 / 204 kg
Hypermotard 939 SP, różnice względem podstawowego:
– inne tryby jazdy (Race | Sport | Wet)
– kute felgi Marchesini
– aluminiowa, gruba kierownica
– opony Pirelli Supercorsa SP
– radialna pompa hamulcowa
– sportowa kanapa na wysokości 890 mm
– maksymalny kąt złożenia 47,5°
– widelec Öhlins 50 mm z pełną regulacją
– amortyzator Öhlins z pełną regulacją
– karbonowy błotnik i pokrywa paska rozrządu
– waga na sucho/mokro: 178 / 201 kg
Hyperstrada 939, różnice względem podstawowego:
– turystyczna szyba
– turystyczna kanapa na wysokości 810 mm
– uchwyty dla pasażera
– boczne sakwy o pojemności 50 l.
– centralka
– płyta ochronna pod silnikiem
– dodatkowe pokrętło od napięcia wstępnego tylnej sprężyny
– 2 gniazda 12V
– mocniejszy alternator
– większe błotniki
– opony Pirelli Scorpion Trail II
– waga na sucho/mokro: 187 / 210 kg