Nowy, chłodzony cieczą Hypermotard złapany w kamuflażu.
Miesiąc temu pisaliśmy o pierwszym zdjęciu nowego Hypermotarda z silnikiem chłodzonym cieczą, a dziś mamy dla Was kolejne dwie fotki. Pokazały się na forum zapalonych ducatisów, ducati.ms i przedstawiają najwyraźniej ten sam motocykl, ale w już znacznie bardziej drogowej wersji.
O ile przy poprzednim wycieku, wiele osób dałoby sobie rękę uciąć, że patrzą na Multistradę 848, to teraz przekonują się jednak do idei Hypermotarda. Co o nim wiadomo? Tak naprawdę jeszcze niezbyt niewiele. Dostał chłodzony cieczą silnik z 848, co oznacza większą moc (w 848 Evo było 140 KM, a w małym Streetfighterze 132 KM), ale zarazem też i słabszy dolny zakres obrotów. W tego typu funbike’u to raczej niezbyt udany zabieg, więc mam szczerą nadzieję, że włoscy inżynierowie wymyślili takie rozwiązanie, które zadowoli wszystkich.
Mimo, że prawdopodobnie błędny, to wspomniany temat Baby-Multistrady wcale nie jest taki bezsensowny. Klasa małych turystycznych enduro jest przecież ostatnio bardzo popularna, a Ducati jakiś czas temu jasno określiło swój plan – wkraczamy na nowe grunty oraz transplantujemy silniki z motocykli sportowych do drogowych.
Czy silnik z 848 w Hypermotardzie to dobry ruch? Może Włosi powinni skupić się na Multistradzie 848?