Prezentacja Husqvarny na targach Eicma nie była zbyt obszerna. Pokazano w sumie tylko dwa motocykle (z czego jeden był tylko projektem), ale za to jakie!
Pamiętacie model Vitpilen 701, neo cafe racer zaprezentowany po raz pierwszy w 2015 roku, którego każdy od tamtej pory szczerze pragnął? W końcu pokazano ostateczną wersję produkcyjną, która do salonów trafi najpóźniej w marcu 2018 roku! Vitpilen 701 w swojej ostatecznej wersji wygląda obłędnie. Motocykl pozostał w dużym stopniu wierny temu, co zaprezentowano w formie modelu koncepcyjnego. Konstrukcyjnie bazuje na KTMie 690 SMCR, ale wizualnie to już zupełnie inna bajka.
Na pokładzie znalazła się manetka ride-by-wire, kontrola trakcji, wyłączalny ABS oraz sprzęgło uślizgowe. W ramie pracuje oczywiście silnik jednocylindrowy, a dwa wałki wyrównoważające mają zapobiegać wibracjom. Moc maksymalna wynosi 73,8 KM, a moment obrotowy to 72 Nm, przy wadze 157 kg bez paliwa. Pełne dane techniczne znajdziecie na dole artykułu.
Razem z powyższym motocyklem, Husqvarna przypomniała jego brata, model Svartpilen 701. Kiedyś był on czymś w stylu neo-scramblera, a teraz jest tak świetny, że zanim włączycie film i obejrzycie zdjęcia, zapnijcie pasy aby nie spaść z fotela. Motocykl jest „mrocznym eksploratorem ulic”, ma nowoczesny design, nawiązuje do surowej przyjemności z jazdy, a inspirowany jest ikoniczną sceną flat trackową. Technologicznie będzie zbliżony do Vitpilen 701. Nie możemy się doczekać. Svartpilen 701 pojawi się w sprzedaży do marca 2018 roku.
| HUSQVARNA | VITPILEN 701 |
| Engine | |
| Engine type | Single cylinder, 4-stroke |
| Displacement | 693 cc |
| Bore/stroke | 105/80 mm |
| Power | 55 kW (75 hp) @ 8,500 rpm |
| Torque | 72 Nm @ 6,750 rpm |
| Compression ratio | 12,8:1 |
| Starter/battery | Electric starter/12V 8.6Ah |
| Transmission | 6 gears |
| Fuel system | Keihin EFI (throttle body 50 mm) |
| Control | 4 V/OHC with intake cam levers and exhaust rocker arm |
| Lubrication | Pressure lubrication with 2 oil pumps |
| Engine oil | Bel Ray, SAE 10W-50 |
| Primary drive | 36:79 |
| Final drive | 16/40 |
| Cooling | Liquid cooling |
| Clutch | APTCTM slipper clutch, hydraulically operated |
| Engine management/ignition | Keihin EMS, double ignition |
| Chassis | |
| Frame | Chromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated |
| Subframe | Aluminium |
| Handlebar | Aluminium clip-on |
| Front suspension | WP-USD Ø 43 mm |
| Rear suspension | WP-Monoshock with linkage |
| Suspension travel front/rear | 135 mm |
| Front brake | Brembo four piston, radial mounted , brake disc Ø 320 mm |
| Rear brake | Brembo single piston, floating caliper, brake disc Ø 240 mm |
| ABS | Bosch 9M+ Two Channel |
| Wheels front/rear | Cast aluminium wheels 3.50 x 17”; 5.00 x 17” |
| Tyres front/rear | Bridgestone Battlax 120/70 R 17; 160/60 R 17 |
| Chain | X-Ring 5/8 x 1/4″ |
| Silencer | Stainless steel primary and secondary silencer |
| Steering head angle | 65° |
| Triple clamp offset | 28 mm |
| Trail | 109 mm |
| Wheel base | 1434 +/- 15 mm |
| Ground clearance | 140 mm |
| Seat height | 830 mm |
| Tank capacity (approx.) | 12.0 litres/2.5 litres reserve |
| Weight (without fuel, approx) | 157 kg |









