Svartpilen 701 to kolejny motocykl w gamie, który stanowi o powrocie Husqvarny na asfalt. Jak twierdzi producent, jest to nowoczesny naked bike, inspirowany flat-trakciem, jednak jest kompletnie wolny od przesady, dostarczając surowe i autentyczne przeżycia z jazdy.
Oczywiście jest to model bliźniaczy z Husqą Vitpilen 701, a więc również z KTMami SMC-R 690 oraz Duke 690 – co oczywiście nie jest wadą. Svartpilen 701 ma kratownicową ramę stalową i aluminiowy wahacz. Przednie zawieszenie WP o śr. 43 oferuje pełną regulację. Tylny amortyzator WP można ustawiać pod względem kompresji i tłumienia odbicia. Zbiornik mieści 12 litrów paliwa.
Motocykl oczywiście stoi na lekko offroadowych oponach (Pirelli MT60 RS), a z przodu pojawił się zabieg flattrackowo-offroadowy. Koło ma 18 cali średnicy. Opona to 110/80-18. Z tyłu jest 160/60-17. Na układ hamulcowy składają się radialne, 4-tłoczkowe zaciski Brembo na tarczach 320 mm. ABS dostarczył Bosch i oczywiście można go wyłączyć.
Silnik jednocylindrowy o pojemności 692,7 ccm produkuje 75 KM przy 8,500 rpm oraz 72 Nm przy 6,750 rpm. Sterowany jest elektroniczną przepustnicą ride-by-wire i wszystko wskazuje na to, że Husqvarna nie trudziła się z zakładaniem tu kontroli trakcji. Jest za to hydraulicznie sterowane sprzęgło uślizgowe APTC, a także quickshifter w obie strony. Motocykl waży 158,5 kg bez paliwa, a więc zaledwie ok. 167 kg w stanie gotowym do jazdy.
Tyle z tematów technicznych. Teraz podziwiajcie, jak 701 Svartpilen kozacko wygląda. Zwróćcie szczególną uwagę na oświetlenie LED, które z przodu ukryło się w kwadratowej czaszy, a z tyłu pod gustownym spojlerem. Tak jak w Vitpilen, po środku jest designerski zabieg „split” dzielący motocykl na dwie części. Po prawej stronie znalazło się nowoczesne pole numerowe, jak w prawdziwym flat tracku. Nie ma co ukrywać – pod względem wyglądu jesteśmy w Husqvarnie zakochani. Pod warunkiem, że natychmiast po zakupie seryjne lusterka trafią do śmieci, a zastąpią je te, które widać na zdjęciach.
Dane techniczne | SVARTPILEN 701 |
Engine | |
Engine type | Single cylinder, 4-stroke |
Displacement | 692.7 cc |
Bore/stroke | 105/80 mm |
Power | 55 kW (75 hp) @ 8,500 rpm |
Torque | 72 Nm @ 6,750 rpm |
Compression ratio | 12,8:1 |
Starter/battery | Electric starter/12V 8.6Ah |
Transmission | 6 gears |
Fuel system | Keihin EFI (throttle body 50 mm) |
Control | 4 V/OHC with intake cam levers and exhaust rocker arm |
Lubrication | Pressure lubrication with 2 oil pumps |
Engine oil | Motorex, SAE 10W-50 |
Primary drive | 36:79 |
Final drive | 16/40 |
Cooling | Liquid cooling |
Clutch | APTCTM slipper clutch, hydraulically operated |
Engine management/ignition | Keihin EMS, double ignition |
Chassis | |
Frame | Chromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated |
Subframe | Aluminium |
Handlebar | Aluminium clip-on |
Front suspension | WP-USD Ø 43 mm |
Rear suspension | WP-Monoshock with linkage |
Suspension travel front/rear | 150 mm |
Front brake | Brembo four piston, radial mounted , brake disc Ø 320 mm |
Rear brake | Brembo single piston, floating caliper, brake disc Ø 240 mm |
ABS | Bosch 9M+ Two Channel |
Wheels front/rear | Cast aluminium wheels 3.0 x 18”; 5.00 x 17” |
Tyres front/rear | Pirelli MT60 RS 110/80 R18; 160/60 R17 |
Chain | X-Ring 5/8 x 1/4″ |
Silencer | Stainless steel primary and secondary silencer |
Steering head angle | 65° |
Triple clamp offset | 28 mm |
Trail | 119 mm |
Wheel base | 1436 +/- 15 mm |
Ground clearance | 164 mm |
Seat height | 835 mm |
Tank capacity (approx.) | 12.0 litres/2.5 litres reserve |
Weight (without fuel, approx) | 158.5 kg |