Husqvarna Svartpilen 701: surowe wrażenia z jazdy [dane, zdjęcia, film]

- Piotr Jędrzejak

Svartpilen 701 to kolejny motocykl w gamie, który stanowi o powrocie Husqvarny na asfalt. Jak twierdzi producent, jest to nowoczesny naked bike, inspirowany flat-trakciem, jednak jest kompletnie wolny od przesady, dostarczając surowe i autentyczne przeżycia z jazdy. 

Oczywiście jest to model bliźniaczy z Husqą Vitpilen 701, a więc również z KTMami SMC-R 690 oraz Duke 690 – co oczywiście nie jest wadą. Svartpilen 701 ma kratownicową ramę stalową i aluminiowy wahacz. Przednie zawieszenie WP o śr. 43 oferuje pełną regulację. Tylny amortyzator WP można ustawiać pod względem kompresji i tłumienia odbicia. Zbiornik mieści 12 litrów paliwa.

Motocykl oczywiście stoi na lekko offroadowych oponach (Pirelli MT60 RS), a z przodu pojawił się zabieg flattrackowo-offroadowy. Koło ma 18 cali średnicy. Opona to 110/80-18. Z tyłu jest 160/60-17. Na układ hamulcowy składają się radialne, 4-tłoczkowe zaciski Brembo na tarczach 320 mm. ABS dostarczył Bosch i oczywiście można go wyłączyć.

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (3)

Silnik jednocylindrowy o pojemności 692,7 ccm produkuje 75 KM przy 8,500 rpm oraz 72 Nm przy 6,750 rpm. Sterowany jest elektroniczną przepustnicą ride-by-wire i wszystko wskazuje na to, że Husqvarna nie trudziła się z zakładaniem tu kontroli trakcji. Jest za to hydraulicznie sterowane sprzęgło uślizgowe APTC, a także quickshifter w obie strony. Motocykl waży 158,5 kg bez paliwa, a więc zaledwie ok. 167 kg w stanie gotowym do jazdy.

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (37)

Tyle z tematów technicznych. Teraz podziwiajcie, jak 701 Svartpilen kozacko wygląda. Zwróćcie szczególną uwagę na oświetlenie LED, które z przodu ukryło się w kwadratowej czaszy, a z tyłu pod gustownym spojlerem. Tak jak w Vitpilen, po środku jest designerski zabieg „split” dzielący motocykl na dwie części. Po prawej stronie znalazło się nowoczesne pole numerowe, jak w prawdziwym flat tracku. Nie ma co ukrywać – pod względem wyglądu jesteśmy w Husqvarnie zakochani. Pod warunkiem, że natychmiast po zakupie seryjne lusterka trafią do śmieci, a zastąpią je te, które widać na zdjęciach.

 Dane techniczneSVARTPILEN 701
Engine
Engine typeSingle cylinder, 4-stroke
Displacement692.7 cc
Bore/stroke105/80 mm
Power55 kW (75 hp) @ 8,500 rpm
Torque72 Nm @ 6,750 rpm
Compression ratio12,8:1
Starter/batteryElectric starter/12V 8.6Ah
Transmission6 gears
Fuel systemKeihin EFI (throttle body 50 mm)
Control4 V/OHC with intake cam levers and exhaust rocker arm
LubricationPressure lubrication with 2 oil pumps
Engine oilMotorex, SAE 10W-50
Primary drive36:79
Final drive16/40
CoolingLiquid cooling
ClutchAPTCTM slipper clutch, hydraulically operated
Engine management/ignitionKeihin EMS, double ignition
Chassis
FrameChromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated
SubframeAluminium
Handlebar Aluminium clip-on
Front suspensionWP-USD Ø 43 mm
Rear suspensionWP-Monoshock with linkage
Suspension travel front/rear150 mm
Front brakeBrembo four piston, radial mounted , brake disc Ø 320 mm
Rear brakeBrembo single piston, floating caliper, brake disc Ø 240 mm
ABSBosch 9M+ Two Channel
Wheels front/rearCast aluminium wheels 3.0 x 18”; 5.00 x 17”
Tyres front/rearPirelli MT60 RS 110/80 R18; 160/60 R17
ChainX-Ring 5/8 x 1/4″
SilencerStainless steel primary and secondary silencer
Steering head angle65°
Triple clamp offset28 mm
Trail119 mm
Wheel base1436 +/- 15 mm
Ground clearance164 mm
Seat height835 mm
Tank capacity (approx.)12.0 litres/2.5 litres reserve
Weight (without fuel, approx) 158.5 kg

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (39)

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (40)

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (16)

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (21)

Husqvarna 701 Svartpilen 2019 (17)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl